آکادمی هلاکوئی
1400/05/22
14:40
پس از رشد ۱۳درصدی، کاردانو تبدیل به رمزارز سوم می شود

قیمت Cardano (ADA) ، رمزارز بومی پروژه بلاک…

قیمت Cardano (ADA) ، رمزارز بومی پروژه بلاک چین معروف ، طی روز گذشته ۱۳.۲ درصد افزایش یافته است و امروز به بالاترین سطح ۱۲ هفته ای ۲.۰۳ دلار رسیده است.


بر اساس داده های CoinGecko ، ارزش این دارایی در هفته گذشته ۴۴.۱ درصد افزایش یافته است ، که آن را به پربازده ترین در میان رمزارزهای بازار تبدیل می کند.


price1 - پس از رشد 13درصدی، کاردانو تبدیل به رمزارز سوم می شود

آخرین حرکت صعودی، ارزش بازار این توکن را به ۶۴.۷۴ میلیارد دلار یا ۳.۲۳ درصد از ارزش کل رمزارزها افزایش داد. این امر باعث شد ADA جای Tether به عنوان سومین رمزارز را بگیرد و از Binance Coin (BNB) جلو بیفتد.


top 4 cryptocurrencies coingecko - پس از رشد 13درصدی، کاردانو تبدیل به رمزارز سوم می شود

ADA در حال حاضر با قیمت ۲.۰۳ دلارمبادله می شود و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن بیش از ۶ میلیارد دلار است. با این حال ، این میزان هنوز ۲۰ درصد از سقف تاریخی این آلتکوین در ۲.۴۵ دلار که در ۱۶ می(۲۶اردیبهشت) ثبت شده است فاصله دارد.


کاردانو که توسط چارلز هاسکینسون ، یکی از بنیانگذاران اصلی اتریوم ایجاد شده است ، یک پلتفرم بلاک چین اثبات سهام (PoS) است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد پس از راه اندازی قرارداد هوشمند ، برنامه های غیرمتمرکز بسازند. قراردادهای هوشمند قطعاتی از کد هستند که به طور خودکار دستورات و دستورالعمل ها را اجرا می کنند.


در حال حاضر ، کاردانو در حال آماده سازی برای هارد فورک Alonzo است که عملکرد قرارداد هوشمند را در شبکه اصلی به کار می گیرد.


در اوایل این هفته توسط هاسکینسون اعلام شد ، با این ارتقاء کاردانو وارد دنیای مالی غیر متمرکز (DeFi) می شود و به کاربران اجازه می دهد از قدرت قراردادهای هوشمند برای قرض دادن ، قرض گرفتن و تجارت بدون واسطه استفاده کنند.


DeFi امیدوار است کد منبع بانک ها را عوض کند و به کاربران خدمات وام ، استقراض و تجارت بدون نیاز به واسطه ارائه دهد.


رمزارز این شبکه در هفته های اخیر شاهد پیشرفت های مثبتی بود زیرا در شرکت سرمایه گذاری Grayscale’s Digital Large Cap Fund گنجانده شده و ۴.۲۶ درصد این صندوق را تشکیل می دهد.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0