آریاسهم
1400/06/29
10:07
#جهانی #گاز ⏺ قیمت گاز طبیعی در نقاط مختلف دنیا همچنان شاهد روند افزایشی است که نگرانی‌های زیادی را مبنی بر بروز کمبود در زمستان و تبدیل‌شدن به گر...

#جهانی #گاز



⏺ قیمت گاز طبیعی در نقاط مختلف دنیا همچنان شاهد روند افزایشی است که نگرانی‌های زیادی را مبنی بر بروز کمبود در زمستان و تبدیل‌شدن به گران‌ترین سوخت موجود در بازار از یک دهه اخیر، ایجاد کرده است.



⏺ قیمت هر میلیون BTU گاز طبیعی در #آمریکا از ۵.۱ دلار گذشته است که رشد ۱۷ درصدی در ماه سپتامبر و رشد نزدیک به صد درصدی را ظرف ۶ ماه اخیر نشان می‌دهد. این در حالی است که تابستان به صورت معمول، فصل پر مصرفی برای گاز محسوب نمی‌شود و قیمت‌ها از زمان توفان و یخبندان ناحیه شمال شرقی آمریکا در سال ۲۰۱۴، این جهش قیمتی را تجربه نکرده بودند.



⏺ در این میان گاز ۵ دلاری باعث خوشایند سرمایه‌گذاران در شرکت‌های انرژی آمریکا شده است به صورتی که شاخص گروه انرژی در S&P۵۰۰ بهترین عملکرد در ماه جاری بین زیربخش‌های مختلف با رشد بیش از ۲ درصدی را تجربه کرده است.



⏺ موجودی گاز در مخازن ذخیره‌سازی در ایالات متحده شاهد افت ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است و تولید گاز از میادین نفتی به عنوان محصول جانبی، به دلیل ثابت بودن تعداد دکل‌های فعال حفاری از فصل بهار تاکنون، شاهد رشد خاصی نبوده است.




انتهای خبر

0
0