بورس۲۴
1400/03/22
19:09
افزایش صادرات فولادسازان ؛ جهش فروش در اسفند ماه

بورس ۲۴ : بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده در سایت کدال کامودیتی ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی در فروش صادراتی همراه شدند. درآمدهای فروش صادراتی شرکت های فولاد، هرمز، کاوه، کچاد، فخوز و کویر در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بین ۷۱ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است ، اما نکته بااهمیت تر آن اگر چه مجموع فروش مقداری صادراتی این شرکت ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با کاهش نسبی مواجه شده اما شرایط در اسفند ماه تغییر بسیار محسوسی یافته است. به طوری که در اسفند ماه کاوه ۳۳ درصد بیشتر از میانگین ۱۱ ماه قبل فروش صادراتی داشت. فروش مقداری صادراتی کچاد نیز در دوازدهمین ماه از سال ۹۹ با ۲۲ درصد افزایش نسبت به متوسط فروش ۱۱ ماه گذشته همراه شد. فخوز هم توانست در اسفند ماه ۱۲ درصد بیشتر از میانگین ۱۱ ماه گذشته بفروشد. فروش مقداری کویر نیز با ۹ درصد افزایش نسبت به متوسط ۱۱ ماه قبل همراه شد.

بورس۲۴ : بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده در سایت کدال کامودیتی ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی در فروش صادراتی همراه شدند. درآمدهای فروش صادراتی شرکت های فولاد، هرمز، کاوه، کچاد، فخوز و کویر در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بین ۷۱ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است ، اما نکته بااهمیت تر آن اگر چه مجموع فروش مقداری صادراتی این شرکت ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با کاهش نسبی مواجه شده اما شرایط در اسفند ماه تغییر بسیار محسوسی یافته است.


به طوری که در اسفند ماه کاوه ۳۳ درصد بیشتر از میانگین ۱۱ ماه قبل فروش صادراتی داشت. فروش مقداری صادراتی کچاد نیز در دوازدهمین ماه از سال ۹۹ با ۲۲ درصد افزایش نسبت به متوسط فروش ۱۱ ماه گذشته همراه شد. فخوز هم توانست در اسفند ماه ۱۲ درصد بیشتر از میانگین ۱۱ ماه گذشته بفروشد. فروش مقداری کویر نیز با ۹ درصد افزایش نسبت به متوسط ۱۱ ماه قبل همراه شد.


البته با توجه به نهایی شدن فروش های صادراتی ثبت آمار واقعی ماهانه شرکت ها در گزارش های آن ها به طول می انجامد اما گزارش هایی که از سایر سایت های مرتبط با کامودیتی ها در ماه های اخیر منتشر شده نشان می دهد که صادرات فولادسازان در اسفند ماه با جهش قابل توجهی همراه شده و در مجموع به بیش از ۸۵۰ هزار تن رسیده است.


کارشناسان حوزه فولاد می گویند به نظر می رسد سیاست رشد ارزآوری و حمایت از فروش صادراتی نیز قوت بیشتری گرفته است. از این رو اینگونه استنباط می شود که شرکت های فولادساز با رهایی از محدودیت های صادراتی فاصله چندانی نداشته باشند. جهش فروش صادراتی فولادسازان کشور در اسفند ماه می تواند نویدبخش این موضوع باشد. از این رو با در نظر گرفتن بهبود تقاضا و روند افزایشی قیمت جهانی فولاد پیش بینی می شود که در نیمه نخست سال جاری شاهد تداوم بهبود وضعیت فروش های صادراتی آن ها باشیم.




انتهای خبر

0
0