بورس پرس
1402/03/05
12:56
درخواست بازگشایی فوری نماد بانک آینده از شورای عالی بورس

سهامداران حقیقی بانک آینده در نامه سرگشاده به شورای عالی بورس، خواهان بازگشایی فوری نماد بعد از ۲۱ ماه توقف و تعلیق و با توجه به رفع ابهامات شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شاخص بورس تا سقف ۲.۵ میلیون واحد رفت و برگشت و بسیاری از سهامداران شرکت های بورسی و فرابورسی توانسته اند زیان های سنگین سال ۹۹ را جبران کنند اما نماد بانک آینده همچنان متوقف و دارایی صاحبان سهام طی حدود ۲۱ ماه اخیر بلوکه شده است.


براساس این گزارش، یک مقام نظارتی در روزهای گذشته اعلام کرد هیات مدیره سازمان بورس با بازگشایی نماد موافقت کرده و جلسات در حال برگزاری است.


این در حالی است که با وجود شفاف­ سازی­ های پی­ درپی "وآیند" از قیمت­ گذاری ب­روز پروژه ­ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری گرفته تا نحوه برگزاری مجامع و افشای جزئیات قرارداد پروژه بزرگ ایران‌مال و سایر اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش سرمایه، خبر رسیده که مدیران سازمان به این نتیجه رسیده ­اند که موضوع را به شورای عالی بورس برای بررسی مجدد یا تصمیم­ گیری ارجاع دهند!!


یعنی نقطه سرخط ! آن هم بعد از دو سال توقف مداوم. گویی بلوکه شدن دارایی هزاران سهامدار برای مسئولان امر، ارزشی ندارد.


سهامداران بانک آینده که فروردین به مجید عشقی رئیس سازمان بورس نامه نوشته و نکاتی قابل تامل درباره تبعات ادامه توقف نماد "وآیند" مطرح کره بودند اینک در نامه دیگری خطاب به اعضای شورای عالی بورس، خواستار تشکیل کمیته بررسی عملکرد سازمان بورس در این خصوص و بررسی مدارک ارسال شده بانک با دست و دلبازی تمام هستند تا گره بازگشایی بانک، کورتر از این نشود.


متن نامه سهامداران حقیقی "وآیند" به شورای عالی بورس


در نامه جدید سهامداران حقیقی بانک آینده خطاب به اعضای شورای عالی بورس آمده است: بانک آنچه که باید و نباید را افشاء کرده و آنچه که در توان داشته را برای رفع ابهامات روی میز گذاشته است. به نظر می‌رسد سازمان بورس و اوراق بهادار هم با نگاهی منصفانه باید در تصمیم­ گیری تسریع کند.


حال آنکه نهاد نظارتی بازار سرمایه با انداختن توپ در زمین نهادهای دیگر نمی‌خواهد در راستای ایفای وظایف قانونی که یکی از آنها حفظ نقدشوندگی بازار سهام و رعایت منافع سهامداران خرد است، گام بردارد و به­ گونه ­ای ترک فعل کرده است. لازم به ذکر است ماده ۲ قانون بازار اوراق بهادار، حفظ حقوق سهامداران را به عنوان وظیفه سازمان بورس و شورای بورس تعیین کرده است.


مالکان حقیقی سهام بانک، قربانیان جریانات غیراقتصادی شده اند و توقف طولانی مدت نماد، آسیب های غیرقابل جبرانی زده است.


اگر بانک آینده اینقدر ابهام دارد چرا شعب بانک فعالیت می کنند؟ تا کی اینقدر فرق بین سهامدار و سپرده گذار وجود دارد؟ در بانک سرمایه گذاری کردیم ولی اجازه فروش یا اضافه کردن سهام نداریم اما سپرده گذاران هر روز در بانک رفت و آمد می کنند و اختیار دارایی را دارند. تا زمانی که چنین رویه ای وجود دارد، تشکیل سرمایه و سرمایه گذاری بلندمدت شکل نمی گیرد. چون اقتصاد و بورس یاد گرفته فقط سهامدار و سرمایه گذار را تنبیه کند. حال آنکه درباره بانک آینده شواهد موجود نشان می دهد ابهامات به حداقل ممکن رسیده و نماد سهم قابل بازگشایی و معامله است.


در پایان این نامه، بازگشایی فوری نماد درخواست شده و با توجه به حضور نماینده دادستانی کل در شورای عالی بورس خواسته شده به دادخواهی عمومی سرمایه گذاران حقیقی بانک آینده در اولین جلسه این نهاد، رسیدگی فوری شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0