فرارسانه
1401/03/31
15:46
📅 نگاهی به معاملات بازارهای فرابورس در روز سه‌شنبه ( 31 خرداد 1401) ✅افزایش حجم معاملات سهام 🧮روز سه‌شنبه بازارهای فرابورس ایران شاهد معاملاتی به...

📅 نگاهی به معاملات بازارهای فرابورس در روز سه‌شنبه ( ۳۱ خرداد ۱۴۰۱)


✅افزایش حجم معاملات سهام


🧮روز سه‌شنبه بازارهای فرابورس ایران شاهد معاملاتی به ارزش نزدیک به ۶ هزار و ۶۰۰میلیارد تومان انواع اوراق مالی بودند.


☸️به گزارش مدیریت فرابورس ایران، طبق بررسی‌ها در معاملات امروز بیش از ۵.۷ میلیارد برگه اوراق مالی در ۲۹۰ هزار نوبت معاملاتی در روز سه‌شنبه دست به دست شدند. گفتنی است حجم معاملات امروز نسبت به روز دوشنبه رشد نشان می‌داد.


☸️ نگاهی به ارزش معاملات بازارهای فرابورس به تفکیک نشان می‌دهد بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان سهام با حجم ۵ میلیارد برگه، امروز در بازار سهام مورد داد و ستد قرار گرفت که حجم و ارزش معاملات هر دو نسبت به روز گذشته با افزایش روبرو بود.


☸️همچنین بازار اوراق مالی اسلامی هم میزبان معامله ۳۶ میلیون برگه اوراق به ارزش بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان بود و بیش از ۴.۸ میلیون اوراق به ارزش ۴۵۲ میلیون تومان در عملیات بازار باز بانک مرکزی معامله شد.


☸️در معاملات روز جاری، عملکرد نمادهای شگویا، زاگرس، دماوند، آریا، شاوان و فغدیر بیشترین اثر منفی را بر آیفکس فرابورس گذاشت و دی تنها نمادی بود که با اثر مثبت جلوی افت بیشتر شاخص را گرفت. در پایان معاملات روز آیفکس فرابورس تحت تاثیر این اتفاق‌ها با افت ۱۵۲ واحدی در عدد ۲۰ هزار و ۸۳۳ قرار گرفت.


در نبرد معاملاتی امروز، نمادهای اعتلا، کی بی سی، فگستر، فتوسا، ثرود، وگستر و کوثر پیروز بیشترین افزایش قیمت بودند. از سوی دیگر سهام‌داران اقبال کمی به نمادهای بپیوند، مفاخر، آ س پ، ودی، زدشت، زکشت و نشان دادند و در نتیجه این نمادها بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.


☸️گفتنی است سهامداران نمادهای فرابورسی، بیشترین تمرکز و توجه را به نمادهای دی، ددانا، کرمان، وکبهمن، فتوسا، شاوان و سمگا اختصاص دادند تا این نمادها در فهرست پرتراکنش‌ترین نمادهای امروز قرار بگیرند.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار



🆔@FaraRasane



انتهای خبر

0
0