فارس نیوز
1402/03/16
14:59
افزایش ۹ هزار و ۸۶۷ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۹ هزار و ۸۶۷ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۹۸۶۷ واحد به رقم ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۱۱۱ واحد به رقم ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ واحد رسید.


ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است به بیش از ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۳۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۸ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز مثبت شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۴۳ صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۶۶ صدم درصد افزایش یافتند.


شاخص آزاد شناور نیم‌درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۵۶ صدم درصد تقویت شد و شاخص بازار دوم بورس ۲۹ صدم درصد افزایش یافت.


امروز نمادهای بانک ملت، ایران‌خودرو، پتروشیمی پارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سایپا، هلدینگ معدنی خاورمیانه و بهمن دیزل به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.


در فرابورس ایران، شاخص کل امروز با افزایش ۱۳۱ واحد به رقم ۲۸ هزار و ۹۴۴ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۶۰۸ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس ۴۸۷ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز بیش از ۶.۶ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۵۷هزار معامله و به ارزش ۷ هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، فولاد غدیر، ایران خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان و فرابورس ایران بیشتری اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و صباتامین و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0