مبین تحلیل
1399/11/27
10:01
📌 #خلاصه_سهم #بنیادی #فباهنر 🔸کلیات: نماد: فباهنر بازار: بازار اول، تابلوی اصلی، بورس سرمایه: 1.125.000 میلیون ریال سهامدار عمده: تاصیکو که 77% فبا...

📌 #خلاصه_سهم #بنیادی #فباهنر


🔸کلیات:


نماد: فباهنر


بازار: بازار اول، تابلوی اصلی، بورس


سرمایه: ۱.۱۲۵.۰۰۰ میلیون ریال


سهامدار عمده: تاصیکو که ۷۷٪ فباهنر، ۵٪ فملی و ۸٪ ومعادن را هم دارد.


شناوری: ۲۱٪


قیمت پایانی ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ : ۵۴۲۹ تومان


ارزش بازار: ۵۸۴۴ میلیارد تومان


🔸 شرکت تولید کننده محصولات مس نظیر لوله، مقاطع اکستروژن و نورد با استفاده از مس کاتدی و آلیاژ برنج است. محصولات شرکت در دو دسته کارمزدی و غیرکارمزدی جای می‌گیرند که مواد اولیه محصولات کارمزدی متعلق به خود شرکت نیست و بر روی مواد دریافتی در ازای پرمیوم کارمزد می‌گیرد. نرخ پرمیوم برای محصولات متفاوت است و برای آلیاژ برنجی از ماده مس نیز استفاده می‌شود. کارمزد بر اساس نرخ‌های LME است. شرکت ۸۹ درصد ماده مصرفی غیرکارمزدی خود را از #فملی می‌گیرد. نرخ مس ناشی از چشم‌اندازهای بازگشت فعالیت‌های اقتصادی و کاهش همه‌گیری کووید و کاهش موجودی بازارهای بین‌المللی هم اکنون روند افزایشی دارد و بر اساس پیش‌بینی اپکس ظرف سال‌های آینده پتانسیل رشد تا ۱۰ هزار دلار بر تن نیز دارد. قیمت امروز ۸۲۷۰ دلار است.



🔸 شرکت در چهار فصل منتهی به آذر ۹۹ به ترتیب معادل ۳۱۹، ۶۰۲، ۱۸۹۱ و ۲۴۵۰ ریال سود به ازای هر سهم محقق نموده است. در نمودار پیوست فوق، روند تولید و فروش ماهانه شرکت از ابتدای سال ۱۳۹۸ نشان داده شده است.



✅ برآورد می‌شود با فرض دلار ۲۵ هزار تومانی و نرخ جهانی ۷۵۰۰ دلار برای کاتد مس و ۲۴۰۰ دلار برای روی، تا انتهای سال سود ۶۳۰ تومانی و برای سال آینده سود هر سهم ۳۲۰ تومان محقق کند. علت اصلی این کاهش سود کاهش موجودی انبار شرکت است که سود مربوطه آن قابلیت تکرار ندارد. از آنجا که محصول شرکت مشتری و بازار دارد، افزایش ظرفیت سال‌های آینده، نرخ‌های محصولات و قراردادهای احتمالی، چشم انداز خوبی از سودآوری شرکت ترسیم می‌کنند، لکن به علت ماهیتی که دارند در تحلیل لحاظ نشده‌اند.


➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0