آکادمی هلاکوئی
1399/10/25
21:10
بیت کوین برای دقایقی، جایگاه نخست بازار ارز های دیجیتال را از دست داد!

حجم بازار بیت کوین، امروز با اتفاقات زیادی…

حجم بازار بیت کوین، امروز با اتفاقات زیادی رو به رو شد. امروز به طور ناگهانی حجم عظیمی پول به ارز Wrapped Bitcoin وارد شد. اما این موضوع نباید هواداران و ایده آل گرایان بیت کوین را نگران کند. این تغییر بسیار سریع و در سایت CoinMarketCap اتفاق افتاد. در این اتفاق، ارزش بازار توکن WBTC از کل ارز های دیگر بازار ارز های دیجیتال فراتر رفت و در رتبه ی نخست قرار گرفت.


ارزش بازار WBTC در این سایت ۴۳۲ کوادریلیون(عدد یک با ۱۵ صفر بتوان ۲) نمایش داده شد(طبق اطلاعات Ranked.com، کل پول موجود در جهان ۱.۲ کوادریلیون برآورد می شود). حتی حجم بازار بیت کوین در زمان این اتفاق تنها ۷۳۳ میلیارد دلار بوده است.


اما چرا توکن WBTC؟ این توکن یک wrapper در شبکه ی اتریوم می باشد. این توکن به کاربران اجازه می دهد تا از چیزی شبیه به بیت کوین یا همان WBTC بر روی اکوسیستم اتریوم و در حالی که از شبکه ی بلاک چینی مختلفی استفاده می کنند، بهره ببرند. از این طریق کاربران می توانند از بیت کوین در برنامه های مرتبط با اتریوم مانند DeFi استفاده کنند. ارزش هر توکن WBTC دقیقا برابر یک بیت کوین می باشد.


b34e15b5 79c2 4aca bea2 ed64522f347e 300x146 - بیت کوین برای دقایقی، جایگاه نخست بازار ارز های دیجیتال را از دست داد!

حتی در موتور جستجوکر گوگل، با جستجوی عدد ۴۳۲,۹۴۹,۲۴۷,۴۳۲,۸۶۵,۶۶۴، می توان ارزش بازار توکن WBTC را مشاهده کرد.


6c3b3222 33b2 48ed 8076 0cfb49e83618 300x100 - بیت کوین برای دقایقی، جایگاه نخست بازار ارز های دیجیتال را از دست داد!

سایت CoinmarketCap سریعا این مشکل را حل کرد و این ارز را در رتبه ی حقیقی خود یعنی رتبه ی ۱۳ و حجم بازار ۴ میلیارد دلاری، قرار داد. قبل از رفع کامل این مشکل، ارز WBTC همچنان با وجود اصلاح حجم بازار، برای دقایقی همچنان در رتبه ی اول برترین رمز ارز های بازار فرار داشت.


Screen Shot 2021 01 13 at 6.21.08 PM 2 300x68 - بیت کوین برای دقایقی، جایگاه نخست بازار ارز های دیجیتال را از دست داد!

سخنگوی سایت CoinMarketCap در این خصوص گفت:


“این باگ به وسیله ی یک ماژول تغذیه ی اشتباهی ایجاد شد که موجب نمایش نادرست تعداد توکن های در گردش WBTC شد. این قسمت، یکی از داده های ورودی به رتبه بندی ارز های دیجیتال می باشد. این مشکل سریعا حل شد. حتی ما هم نتوانستیم این مشکل را زیر ‘wraps”(پوشش) قرار دهیم.”


این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می افتد. در زمان اوج همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه ی سراسری، یعنی در زمانی که دستمال توالت به یک کالای کمیاب و گران قیمت تبدیل شده بود، توکن Toilet Paper(دستمال توالت) در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۰(۱۲ فروردین ۹۹) به رتبه ی اول سایت CoinMarketCap رسید.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: Cointelegraph



انتهای خبر

0
0