اقتصاد نیوز
1400/07/06
16:33
🔴سقوط قیمت‌ها در بازار خودرو/ پیش بینی کاهش 40 درصدی نرخ‌ها با اجرایی شدن مصوبه مجلس ▫️اقتصاد نیوز : پیگیری طرح ساماندهی خودرو و واردات خودرو در م...

🔴سقوط قیمت‌ها در بازار خودرو/ پیش بینی کاهش ۴۰ درصدی نرخ‌ها با اجرایی شدن مصوبه مجلس



▫️اقتصاد نیوز : پیگیری طرح ساماندهی خودرو و واردات خودرو در مجلس باعث افت قیمت‌ها در بازار خودرو شده و این کاهش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. در این شرایط نمایندگان مجلس از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت‌ها در بازار با اجرایی شدن مصوبه مجلس خبر می‌دهند.



▫️طبق مصوبه مجلس، قرار شد، هر شخص حقیقی یا حقوقی بتواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودروی بنزینی یا گاز سوز با بر چسب انرژی ب (b) و معادل ارزش صادراتی خود اقدام کند.



▫️روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح ساماندهی واردات خودرو در دوره دهم مطرح شد، اما شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد. در حال حاضر نیز شورای نگهبان واردات را خلاف سیاست کلی صنعت دانسته که ایراد به حقی بود و اکنون آن را در قالب یک تنظیم گری اصلاح کرده‌ایم.



#خودرو


@EghtesadNews_com



انتهای خبر

0
0