بورس پرس
1400/11/12
00:00
زمان عرضه اولیه هفدهمین شرکت جدید سال قطعی شد / واگذاری به عموم

هفدهمین شرکت جدید سال با عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام پویا زرکان آق دره، ۲۰ بهمن در بازار اول فرابورس به عموم واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی آخرین عرضه اولیه طی سال جاری مربوط به واگذاری ۵ درصد سهام توسعه سرمایه و صنعت غدیر و مختص صندوق های سرمایه گذاری در بیستم آذر بود که با گذشت نزدیک به دو ماه و به رغم سیر نوسانی شاخص، فرابورس آماده ورود پویا زرکان آق دره به عنوان هفدهمین شرکت تازه وارد به بازار برای چهارشنبه ۲۰ بهمن شد.


به این ترتیب، ۱۰ درصد از سهام "فزر" شامل ۳۰۰ میلیون سهم با قیمت مبنای ۱۹۶۹۶ ریالی هر سهم، کف و سقف ۱۷۷۲۶ و ۲۱۶۶۶ ریالی و حداکثر سهمیه ۲۵۰ سهمی هر شخص حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود. مشاور عرضه هم کارگزاری تامین سرمایه نوین و متعهد خرید تامین سرمایه نوین است.


زمان ثبت سفارش هم طبق پیام ناظر در روز عرضه اولیه اعلام می شود. همچنین خریداران "فزر" به تعداد تخصیص داده شده در روز عرضه اولیه دارای اختیار فروش تبعی این سهام خواهند بود.


طبق بررسی های بورس پرس، شرکت پویا زرکان آق دره با ۶۵۳ نیروی انسانی دارای سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیارد تومانی است. شرکت های سرمایه گذاری گلومینکو، کاوندگان قشم، تابان کیش و کوشش آذین هرکدام ۱۸ درصد سهام، شرکت فرا اندیشان نیک فرجام ۱۵ درصد سهام و شرکت کاوان کیش ۱۳ درصد سهام را دارند. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.


این شرکت در سال ۷۷ با موضوع اجرای فعالیت های جامع معدنی از اکتشاف تا عرضه محصولات واسطه یا نهایی تاسیس شد و در سال ۷۸ موفق به اخذ پروانه بهره برداری معدن طلای آق دره تکاب از وزارت صنعت وقت شد. از سال ۸۲ با استفاده از به روزترین فناوری در حوزه استخراج و حفاری و بکارگیری از ماشین آلات و دستگاه های تمام مکانیزه معدنی، جهت استخراج ماده معدنی از معدن طلای آق دره اقدام کرد . معادن شرکت شامل محدوده های آقدره به مساحت ۴۰ کیلومتر مربع، آرپاچای ۱۲ کیلومتر مربع، گورگور ۱۷ کیلومتر مربع، داغ دالی ۲۱ کیلومتر مربع در استان آذربایجان غربی محدوده شهرستان تکاب واقع هستند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0