آکادمی هلاکوئی
1400/11/01
00:30
نکات کلیدی از گزارش فدرال رزرو در مورد دلار دیجیتال!

فدرال رزرو ایالات متحده(U.S. Federal Reserve)، مقاله تحقیقاتی…

فدرال رزرو ایالات متحده( U.S. Federal Reserve )، مقاله تحقیقاتی مورد انتظار خود را منتشر کرده است که امکان راه اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را بررسی می کند.


فدرال رزرو هنوز تصمیم نگرفته است که آیا با توسعه نسخه دیجیتالی دلار آمریکا پیش خواهد رفت یا نه، اما این مقاله ۴۰ صفحه ای که در ابتدا در ماه می گذشته(اردیبهشت) اعلام شد، رسما بحثی را در مورد جوانب مثبت و معایب چنین ابتکاری را آغاز کرده است.


جروم پاول( Jerome Powell )، رئیس هیئت‌مدیره، در بیانیه‌اش می‌گوید که فدرال‌رزرو آماده بحث در مورد این موضوع با طیف گسترده‌ای از سهامداران، عموم مردم و نمایندگان برق است.


به نظر می رسد این مقاله نشان می دهد که راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی ( CBDC ) به حفظ وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا در آینده کمک می کند:


«برخی پیشنهاد کرده‌اند که اگر این CBDC های جدید جذاب‌تر از شکل‌های موجود دلار آمریکا باشند، استفاده جهانی از دلار می‌تواند کاهش یابد و CBDC ایالات متحده ممکن است به حفظ نقش بین‌المللی دلار کمک کند.»


در صورت راه اندازی دلار دیجیتال، فدرال رزرو مسئولیتی در قبال ارائه کیف پول نخواهد داشت. این گزارش می گوید که CBDC “محافظ حریم خصوصی” و “تایید هویت” خواهد بود:


“تحلیل اولیه فدرال رزرو نشان می دهد که اگر CBDC بالقوه ایالات متحده ایجاد شود، با محافظت از حریم خصوصی، واسطه، قابل انتقال گسترده و تایید هویت، به بهترین وجه نیازهای ایالات متحده را تامین می کند.”


بانک مرکزی بر اهمیت این نوآوری تاکید کرد و ادعا کرد که می تواند ساختار سیستم مالی ایالات متحده را به طور کامل تغییر دهد:


“یک CBDC می تواند اساسا ساختار سیستم مالی ایالات متحده را تغییر دهد و نقش ها و مسئولیت های بخش خصوصی و بانک مرکزی را تغییر دهد.”


در مورد این پروژه، بین مسئولان بانک مرکزی اتفاق نظر وجود ندارد. به نظر می رسد لائل برینارد( Lael Brainard )، رئیس فدرال رزرو، سرسخت ترین حامی آن باشد، اما برخی از مقامات در تلاش برای دیدن مزایای دلار دیجیتال هستند.


فدرال رزرو همچنین روشن کرده است که پروژه CBDC در صورتی که کنگره( Congress ) به آن چراغ سبز ندهد، به جایی نمی رسد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0