آکادمی هلاکوئی
1401/05/24
01:28
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شاخص S&P ۵۰۰ برای چهارمین هفته متوالی افزایش…

شاخص S&P ۵۰۰ برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران از نشانه هایی مبنی بر اینکه تورم ممکن است به اوج خود رسیده است، تشویق می شوند. بیت‌کوین (BTC) و آلتکوین‌های منتخب نیز بازیابی خود را گسترش دادند، که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در بستر افزایش ریسک دارایی‌های خود هستند.


روند مشابهی در بازارهای ارزهای دیجیتال رخ داده است. به گفته تحلیلگران Glassnode، آلتکوین ها، پس از شفافیت در ارتقاء اتریوم، بهتر از بیت کوین عمل کرده اند.


با این حال، شرکت تجاری QCP Capital در مورد شتاب در بازار آلتکوین ها محتاط است. آنها تاکید کردند که اوپن اینترست به آپشن های اتر به ۸ میلیارد دلار افزایش یافته است که از اوپن اینترست آپشن بیت کوین که ۵ میلیارد دلار بود بیشتر شده است.


آیا بیت کوین و آلتکوین ها می توانند بهبود و ریکاوری خود را در چند روز آینده ایجاد کنند؟ بیایید نمودارهای ۵ ارز دیجیتال را که ممکن است در کوتاه مدت عملکرد بهتری داشته باشند را مطالعه کنیم.



BTC/USDT


بیت کوین در روزهای ۱۳ و ۱۴ آگوست(۲۲ و ۲۳ مرداد) از مقاومت ۲۴۶۶۸ دلار بالاتر رفت اما گاوها(خریداران) نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها(فروشندگان) در رالی می‌فروشند.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳,۴۱۴ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود را دارد. اگر گاوها قیمت را بالاتر از ۲۵۰۰۰ دلار حفظ کنند، شتاب می تواند بیشتر شود و جفت ارز BTC/USDT می تواند تا ۲۸۰۰۰ دلار افزایش یابد.


این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت عمل کند، اما اگر گاوها این مانع را برطرف کنند، رالی می تواند تا ۳۲۰۰۰ دلار افزایش یابد. سطح بحرانی میتواند متحرک نمایی ۲۰ روزه باشد. رشد از آن نشان می دهد که احساسات مثبت باقی می ماند و معامله گران در حال خرید در کف هستند.


برعکس، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر فعال می مانند. سپس این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۹۷۶ دلار) کاهش یابد.


111111111111 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

سطح ۲۴۶۶۸ دلار شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها است. میانگین های متحرک صعودی نشان دهنده مزیت برای خریداران است، اما واگرایی منفی در RSI نشان می دهد که حرکت ممکن است ضعیف شود.


اگر قیمت به زیر ۲۰-EMA برسد، نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خرس‌ها خواهد بود. سپس این جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA و بعدا به ۲۳۶۰۰ دلار کاهش یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت از ۲۰-EMA افزایش یابد و به بالای ۲۵۰۵۰ دلار برسد، ممکن است حرکت صعودی از سر گرفته شود.


222222222 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

ADA/USDT


کاردانو(ADA) در ۱۳ آگوست(۲۲ مرداد) در بالای مقاومت ۰.۵۵ دلار شکست و بسته شد.


افزایش متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۵۲ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها قدرت بیشتری دارند. جفت ارز ADA/USDT می تواند تا ۰.۶۳ دلار و سپس به مقاومت در ۰.۷۰ دلار صعود کند. این سطح احتمالا فروش قوی خرس ها را به خود جلب می کند.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می دهد که شکست بالای ۰.۵۵ دلار ممکن است یک تله گاوی(bull trap) بوده باشد. سپس این جفت ارز می تواند به SMA ۵۰ روزه (۰.۴۹ دلار) و بعدا به ۰.۴۵ دلار کاهش یابد.


444444444444 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این جفت ارز یک الگوی مثلث صعودی را در یک شکست و بسته شدن بالای مقاومت در ۰.۵۵ دلار تکمیل کرد. این امر RSI را در نمودار ۴ ساعته به سطوح بیش از حد خرید سوق داد که ممکن است معامله گران کوتاه مدت را وسوسه کند که سیو سود کنند.


قیمت ممکن است تا سطح شکست ۰.۵۵ دلار کاهش یابد. اگر گاوها این سطح را به سمت حمایت برگردانند، جفت ارز ممکن است به حرکت صعودی خود تا هدف الگوی ۰.۶۵ دلار ادامه دهد. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، این دیدگاه مثبت می تواند در کوتاه مدت باطل شود.


555555 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

UNI/USDT


یونی سواپ(UNI) در چند روز گذشته بین ۸.۱۱ دلار و ۹.۸۳ دلار تثبیت شده است. این نشان می دهد که گاوها در حال خرید در کف هستند اما خرس ها از مقاومت بالا دفاع می کنند.


هر چه قیمت بیشتر در محدوده باقی بماند، خروج از آن قوی تر خواهد بود. متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸.۵۴ دلار) در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان دهنده مزیت برای خریداران است. اگر گاوها قیمت را به بالای ۹.۸۳ دلار برسانند، جفت ارز UNI/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۱۰.۵۵ دلار و بعدا به ۱۲ دلار افزایش یابد.


از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدت بیشتری به فعالیت محدود خود ادامه دهد. خرس ها باید قیمت را زیر ۸.۱۱ دلار حفظ کنند تا قدرت بیشتر را بدست آورند.


11111111 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خرس ها از منطقه بین ۹.۵۰ تا ۹.۸۳ دلار دفاع می کنند. اگر قیمت به زیر ۸.۷۴ دلار سقوط کند، فروشندگان تلاش خواهند کرد جفت ارز را به سطح حمایت قوی در ۸.۱۱ دلار کاهش دهند.


مسطح شدن میانگین های متحرک و RSI نزدیک به نقطه میانی نشان می دهد که حرکت در محدوده رنج ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد. حرکت بعدی می تواند با شکست بالای ۹.۸۳ دلار یا بسته شدن به زیر ۸.۱۱ دلار آغاز شود.


2222222222 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

LINK/USDT


چین لینک(LINK) طی چند هفته گذشته در محدوده وسیعی بین ۵.۵۰ تا ۹.۵۰ دلار معامله شده است. گاوها در ۱۲ آگوست(۲۱ مرداد) تلاش کردند تا قیمت را به بالاتر از محدوده برسانند اما خرس‌ها موضع خود را حفظ کردند.


متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸ دلار) در حال افزایش است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها قدرت بیشتری دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت را در ۹.۵۰ دلار برطرف کنند. اگر آنها موفق شوند، جفت ارز LINK/USDT می تواند تا ۱۲.۳۰ دلار و سپس به ۱۳.۵۰ دلار افزایش یابد.


درعوض، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان دهنده این است که معامله گران سودهای نزدیک به مقاومت را سیو می کنند. این می تواند جفت ارز را به SMA ۵۰ روزه (۷ دلار) برساند و ماندن در محدوده رنج را برای چند روز دیگر افزایش دهد.


3333333333 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

قیمت از مقاومت در ۹.۵۰ دلار کاهش یافت و به زیر ۲۰-EMA در نمودار ۴ ساعته رسید. این نشان می دهد که معامله گران ممکن است سیو سود کنند. این جفت ارز می تواند به ۵۰-SMA سقوط کند، که ممکن است به عنوان یک حمایت قوی عمل کند.


اگر قیمت از ۵۰-SMA برگشت، گاوها دوباره سعی خواهند کرد این جفت ارز را به بالای ۹.۵۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز می توانند مرحله بعدی حرکت صعودی را آغاز کنند. از سوی دیگر، اگر قیمت به زیر ۵۰-SMA سقوط کند، این جفت ارز می تواند تا ۸.۲۹ دلار کاهش یابد.


444444444 3 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

CHZ/USDT


چیلیز(CHZ) در چند روز گذشته در یک بهبود و ریکاوری قوی بوده است، اما سایه بلند کندل ۱۴ آگوست(۲۳ مرداد) نشان می دهد که خرس ها از مقاومت در ۰.۱۹ دلار دفاع می کنند.


اگرچه افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۴ دلار) نشان دهنده مزیت برای خریداران است، اما RSI در منطقه ای که بیش از حد خرید شده است نشان دهنده اصلاح یا تثبیت جزئی در کوتاه مدت است. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، اولین سطح مهمی که باید در جهت نزولی مشاهده کرد، متحرک نمایی ۲۰ روزه است.


بازگشت قوی به این سطح نشان می دهد که گاوها به کف ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می کنند. این باعث بهبود دیدگاه شکست بالای مقاومت خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز CHZ/USDT می تواند تا ۰.۲۲ دلار و سپس به ۰.۲۴ دلار افزایش یابد.


از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این جفت ارز می تواند به SMA ۵۰ روزه (۰.۱۲ دلار) سقوط کند. چنین حرکتی نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است در کوتاه مدت یک محدوده رنج تشکیل دهد.


555555555 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

افزایش شدید ، RSI را به منطقه خرید بیش از حد در نمودار ۴ ساعته سوق داد، که نشان می دهد امکان اصلاح یا تثبیت وجود دارد. ممکن است همین شروع شده باشد و این جفت ارز ممکن است به ۲۰-EMA کاهش یابد، که سطح مهمی است که باید مراقب آن بود.


اگر قیمت از ۲۰-EMA برگشت، نشان می دهد که احساسات مثبت دست نخورده باقی می ماند. پس از آن خریداران مجددا تلاش خواهند کرد تا حرکت به سمت بالا را از سر بگیرند. این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت در صورتی که قیمت شکسته شود و به زیر ۵۰-SMA حفظ شود، نفی خواهد شد.


666666666 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph



انتهای خبر

0
0