همفکران
1400/04/22
09:09
تغییر سهام سهامداران عمده/ روی برگردانی حقوقی ها از برکت

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

گویا حمایت‌های همیشگی حقوقی‌ها از بانکی‌ها در روز معاملاتی گذشته به شدت هفته های قبل نبوده است، همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، صندوق بازار گردانی ملت بیش از ۶ میلیون سهام بانک ملت را خریداری کرد، اما صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان برخلاف همیشه که خریدار بود، این بار ۴۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رساند، شرکت بینش پژوه ایرانیان ۲ میلیون از سهام بانک پاسارگاد، شرکت سهاب امید ایرانیان ۱۴ میلیون و صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۹ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کردند. در ادامه روند خریدوفروش‌های بانکی‌ها شرکت بیمه کارآفرین ۱۱ میلیون از سهام بانک کارآفرین را خریداری کرد اما شرکت کار و اندیشه جنوب که روز گذشته نیز ۳ میلیون از سهام بانک کارآفرین را بفروش رسانده بود بازهم ۳ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند.


نکته قابل‌توجه در معاملات دیروز نبود خریدار حقوقی در برکت است، برکت که چندین هفته متوالی موردتوجه حقوقی‌ها قرارگرفته بود و آن‌ها به‌طور دائم با خریدهای هرچند اندک حمایت خود از سهام را نشان می‌دادند اما در روز معاملاتی گذشته که بازار نیز از سقف ۱۳۰۰ عبور کرد گروه دارویی برکت موردتوجه حقوقی‌ها قرار نگرفت.


این در حالی است حقوقی‌ها روز دوشنبه با خریدهای خود از داروسازی کوثر و سبحان دارو حمایت کردند.


سهام اعتباری ملل است که همواره موردتوجه قرار گرفته می‌شد نیز در روز گذشته به فروش رسید، بازار گردان شرک ۴ میلیون از سهام اعتباری ملل را بفروش رساند؛ در روز یکشنبه بیش از یک‌میلیون از سهام این مجموعه را خریداری کرد و صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل نیز در اقدامی جمعا ۴ میلیون از سهام خود در شرکت های سیمان شمال، سیمان کرمان و سیمان مازندران را بفروش رساند.


اما شرکت کیسون که اخیرا موردتوجه حقوقی‌ها قرارگرفته بازهم خریدار داشت، شرکت فراسر نیز که در طی این هفته بیش از ۸ میلیون از سهام کیسون را خریداری کرده بود در اقدامی ۲ میلیون دیگر از سهام این مجموعه را خریداری کرد. در ادامه خریدها شخص حقیقی نیز ۵ میلیون از سهام کیسون را خرید.



انتهای خبر

0
0