پارسی بورس
1400/11/20
07:01
دلیل صف خرید «تجلی» بعد از 37 درصد بازدهی اعلام شد مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی گفت: تعداد پروژه ها به عدد 12 رسید ؛ وقتی پذیره نویسی شدیم ...

دلیل صف خرید «تجلی» بعد از ۳۷ درصد بازدهی اعلام شد



مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرکت تجلی گفت:


تعداد پروژه ها به عدد ۱۲ رسید ؛ وقتی پذیره نویسی شدیم ۵ پروژه داشتیم ورود به پروژه های جدی در طلا ، زغال سنگ و مس



آخرین وضعیت شرکت تجلی و توسعه معادن و فلزات ، سهمی که پس از پذیره نویسی در مدت دوماه ۳۷ درصد بازدهی به سهامدار داده است ، بررسی شد.


مدیر عامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص ماهیت این شرکت و تفاوت آن با شرکت های سرمایه گذاری گفت: در شرکت های سرمایه گذاری همه پرتفولیو به صورت سهام است و بر همین اساس NAV سهم به قیمت روز محاسبه می شود، اما به این نکته توجه داشته باشیم که شرکت «تجلی» شرکتی پروژه محور است و کل دارایی شرکت در پروژه های آن است.اگر سهام کمی نگهداری کرده ایم بابت نقدینگی برای مصرف پروژه های شرکت است و این سهام در زمان لازم تبدیل به وجوه شده و در افزایش سرمایه پروژه ها لحاظ می شود، در این چهار ماه اخیر هم ، چنین اتفاقی افتاده است.



ارزش واقعی تجلی پروژه های آن است، ما شرکت سرمایه‌گذاری نیستیم



وی گفت : در نتیجه NAV «تجلی» را با سهامی که داریم و به صورت موقت است نباید در نظر گرفته شود.ارزش واقعی سهام تجلی توسعه معادن و فلزات روی پروژه‌های شرکت است که دو سال پیش ازریابی شده اند و ارزیابی الان پروژه ها بالاتر از رقم دفتری آن ها به عنوان قیمت تمام شده است.


به گفته وی، در نتیجه ماهیت شرکت پروژه محور با شرکت سرمایه گذاری متفاوت است و نباید NAVآن را بر اساس سهامی که در اختیار دارد، محاسبه کرد.



با ۵ پروژه آمدیم و به ۱۲ پروژه رسیدیم، این یعنی ارزندگی



علی اکبری با اشاره به ارزندگی سهام این شرکت پروژه محور گفت: سهم تجلی بسیار ارزنده است زمانی که شرکت در حال ورود به فرابورس بود حدود ۴ یا ۵ پروژه در اختیار داشت، اما در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه موجود در اختیار دارد و در محدوده های مختلف برنده مزایده شده‌است.


مدیر عامل شرکت تجلی در گفت و گوی خود ادامه داد : به طور مثال زغال سنگ گلندرود در محاسبات ارزش گذاری سهم نبود ، ولی در حال حاضر ما برنده مزایده شده‌ایم. همچنین دو معدن در تربت حیدریه در حال اکتشاف تکمیلی بود و مالکیت این شرکت در اختیار «تجلی» است و در این پروژه‌ها اکتشافات خوب مس و طلا داشته‌ایم.همچنین سه مورد دیگر از معدن طلا و مس را بررسی کرده ایم و در حال مذاکره هستیم همچنین در معدن سقز با شرکت صبا نور به صورت مشارکتی برنده شده ایم و در معدن جانجا به عنوان معدن بزرگ مس و طلا با یک کنسرسیم برنده مزایده شده ایم فولاد کردستان به عنوان یک پروژه بسیار مهم و بزرگ ، امروز ۲۰درصد سهام آن متعلق به شرکت «تجلی» است.



امیدواریم با نگهداری این سهم حفظ دارایی شود



این مقام مسئول با بیان این که همه پروژه‌ها اگر بخواهد به ارزش روز شناسایی بشود ، بسیار با ارزش خواهد بود و سهام شرکت تجلی را ارزشمند ازگذشته خواهد کرد ، ادامه داد : به طور قطع هر سهامداری جدید که می‌خواهد این سهم را خریداری کند با دید میان مدت و بلندمدت می تواند سرمایه گذاری خوبی داشته باشد.ضمن این که تلاش ما این است که همه سهامداران که این سهام را خریداری کرده اند، ضرر نکنند و بتوانند با حفظ سهام و حفظ پول خود،از سود سالانه افزایش قیمت سهم به منفعت بیشتری برسند.


وی گفت : به طور کلی مسیر قیمتی سهم شرکت به تحلیل تحلیل گران و عرضه و تقاضا بستگی دارد. ما تمام اطلاعات را از طریق سایت و سامانه کدال منتشر می کنیم ،تحلیل در اختیار تحلیل گران است.تلاش می کنیم، آنچه در توان و تجربه داریم را به بهترین شکل ارائه دهیم تا سهامداران با توجه به خریدی که داشتند پشیمان نشوند.امیدوارم روند قیمتی سهم به گونه‌ای باشد که بدون نوسان افزایشی و کاهشی شدید و به طور کلی به صورت منطقی حرکت کند.



خوشحالیم در این شرایطی بازار، سهامداران «تجلی» دست پر بودند



علی اکبری گفت: ما خیلی خوشحال هستیم که در این وضعیت بازار سرمایه که در این دو ساله برای سهامداران سال خوبی نبوده، به «تجلی» اعتماد کردند و از این سهم استقبال کردند و از همه مهمتر سود برده‌اند ، در حالی که برخی سهامداران در این شرایط بازار در برخی از سهم ها ضرر کردند

انتهای خبر

0
0