بورس پرس
1400/03/10
00:00
عرضه اولیه ۱۵ درصدی "ولکار" به ۱۹ خرداد موکول شد + اعلام دلیل

عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام شرکت لیزینگ کارآفرین برای چهارشنبه به دلیل تغییرات زیر ساخت سامانه پس از معاملات به ۱۹ خرداد موکول شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در حالی طبق اعلام بورس تهران مقرر شده چهارشنبه هفته جاری، بازار سهام میزبان لیزینگ کارآفرین با عرضه اولیه ۲۲۵ میلیون سهم باشد که با تصمیم مدیر عملیات بازار به دلیل تغییرات زیر ساخت سامانه پس از معاملات این عرضه از ۱۲ به ۱۹ خرداد موکول شد.


به این ترتیب، چهارشنبه هفته آینده ۱۰ درصد از سهام لیزینگ کارآفرین شامل ۱۵۰ میلیون سهم با محدوده قیمت ۲۰۹ تا ۲۲۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۵۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه می شود که به نقدینگی ۳۳ هزار تومانی نیاز است.


صندوق آرمان کارآفرین و صندوق مشترک کارگزاری کارآفرین هم متعهد خرید ۵۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند. همچنین ۷۵ میلیون سهم دیگر معادل ۵ درصد از سهام روز بعد از عرضه اولیه به صندوق های سرمایه گذاری تعلق گیرد.


طبق بررسی های بورس پرس، لیزینگ کارآفرین از سال ۸۳ تاسیس و در بخش های محصولات پزشکی و بیمارستانی، خودرو سواری، حمل و نقل ، تجهیزان عمرانی معدنی و ... فعالیت داشته است. بانک کارآفرین ۹۹.۹ درصد سهام این شرکت با سرمایه اسمی ۱۵۰ میلیارد تومانی را در اختیار دارد.


بنابراین گزارش، طی سال جاری سهام سه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان و صنعت غذایی کورش در ۲۲ و ۲۹ اردیبهشت و ۵ خرداد عرضه اولیه شده و لیزینگ کارآفرین چهارمین سهم جدید سال بشمار می رود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0