حمید کوشکی (تحلیل بنیادی)
1399/12/01
20:05
#مهم بایدن در نشست امنیتی مونیخ آمریکا بازگشته است و این پیام روشن است. #اتحاد_با_اروپا بایدن ما قصد داریم رهبری خودمان را حفظ کنیم و با اروپا رو...

#مهم


بایدن در نشست امنیتی مونیخ



آمریکا بازگشته است و این پیام روشن است.



#اتحاد_با_اروپا


بایدن ما قصد داریم رهبری خودمان را حفظ کنیم و با اروپا روابط را احیا می کنیم و باید جایگاه خودمان را بدست بیاریم و باید با دیپلماسی رهبری کنیم. ما قصد داریم حاکمیت قانون را حفظ کنیم و به این مهم به تنهایی امکان پذیر نیست و باید متحد بود. اصل ما دموکراسی است، ما باید برای دموکراسی تلاش کنیم و آن را احیا کنیم، چون بهترین راه ممکن برای بهبود آینده است.



#توافق_پاریس


از امروز به صورت رسمی آمریکا عضو توافق پاریس است (انرژی پاک)



#چین #روسیه


ما باید آماده شویم برای رابطه استراتژیک بلند مدت با چین. رقابت با چین دشوار خواهد بود اما به استقبال این چالش می روم. دولت چین به اقتصاد جهانی ضربه میزند. همه شرکت ها باید با شفافیت فعالیت کنند و چینی ها نیز باید اینکار را انجام دهند و باید آنهایی را که به دنبال سرکوب هستند عقب برنانیم و باید با روسیه هم مقابله کنیم. پوتین به دنبال ایجاد شکاف بین اتحاد اروپا و آمریکا است. حمایت از کشور اوکراین مساله حیاتی برای اروپا است. چالش های ما با روسیه متفاوت با چالش های ما چین است اما باید مقابله کنیم. ما نمی توانیم به دوران جنگ سرد برگردیم و باید همکاری داشته باشیم.



#ایران


ما درقالب ۵+۱ وارد مذاکره می شویم


ما با شرکا خود همکاری خواهیم کرد.



انتهای خبر

0
0