ارز دیجیتال
1400/10/23
00:00
نرخ تورم آمریکا آن‌قدر هم ترسناک نبود؛ رشد قیمت‌ها بعد از انتشار نرخ تورّم

بعد از اعلام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا و افزایش ۷ درصدی آن که کمتر از پیش‌بینی معامله‌گران بازار بود، قیمت بیت کوین و اتریوم در طی ساعات گذشته افزایش قابل توجهی داشت. به گزارش کوین دسک، بیت...

بعد از اعلام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا و افزایش ۷ درصدی آن که کمتر از پیش‌بینی معامله‌گران بازار بود، قیمت بیت کوین و اتریوم در طی ساعات گذشته افزایش قابل توجهی داشت.


به گزارش کوین دسک، بیت کوین که هفته وحشتناکی را برای معامله‌گران خود رقم زده بود، با افزایش قیمت نسبی به بالاترین قیمت خود در یک هفته گذشته رسید. قیمت بزرگ‌ترین ارزدیجیتال که چندی پیش، برای اولین بار از سپتامبر (شهریور) تا کنون به زیر۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کرده بود، اکنون در حدود ۴۳,۷۰۰ دلار معامله می‌شود. البته همچنان در نمودار قیمت آن افتی ۵.۲ درصدی نسبت به ابتدای سال جدید را شاهد هستیم.


احتمالا دلیل این رشد قیمتی، انتشار گزارش وزارت‌کار ایالات متحده در روز چهارشنبه باشد که نشان داد شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های اندازه‌گیری تورّم است، در ماه دسامبر (آذر) به ۷ درصد افزایش یافته است.


هر چند این شاخص به بالاترین مقدار خود از اوایل دهه ۱۹۸۰ تاکنون رسیده است اما زمزمه‌هایی از افزایش زیادتر آن، موجب افت شدید قیمت در هفته‌های گذشته شده بود. افزایش مقدار این شاخص می‌توانست موجب فشار بیشتر به فدرال رزرو برای ایجاد شرایط انقباض اقتصادی شود.


همچنین بخوانید: بیت کوین و کمترین قیمت در ۳ ماه اخیر؛ اختلاف تحلیل‌گران بر سر شدت تاثیر تصمیم اخیر فدرال رزرو


تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران از بیت کوین به عنوان سپری در برابر تورم سریع استفاده می‌کنند و از زمانی که فدرال رزرو چاپ پول را آغاز کرد (بیش از ۴ تریلیون دلار تاکنون) و پس از شیوع ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، قیمت این ارز دیجیتال در مجموع صعودی بوده است.


نرخ تورّم آمریکا آن‌قدر هم ترسناک نبود؛ رشد قیمت‌ها بعد از انتشار نرخ تورّم

نمودار قیمت بیت کوین (نمای یک روزه بازار بیت کوین/ تتر) متی گرینسپن (Mati Greenspan)، بنیانگذار شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال و ارزهای خارجی کوانتوم اکونومیکس (Quantum Economics)، چهارشنبه در خبرنامه خود نوشت:


ممکن است واکنش بازار به اخبار جدید کمی گیج‌کننده به نظر آید زیرا می‌بینیم که ارزهای دیجیتال رشدی صعودی دارند. به نظر می‌رسد خیال سرمایه گذاران از فدرال رزرو آسوده شده است.


همچنین به دلیل کاهش نگرانی از سیاست‌های فدرال رزرو در مقابل تورّم، بازار سهام ایالات متحده نیز با افزایش قیمت بسته شد.


در بازار آلت کوین‌ها نیز، قیمت نیر پروتکل (NEAR Protocol) در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود رسید؛ زیرا نشانه‌هایی مبنی بر ارزش ‌گذاری کمتر از میزان واقعی بلاک‌چین رو‌به‌رشد آن به چشم می‌خورد.


برخی از تحلیل‌گران بر اساس چندین معیار درباره ارزش نیر هشدار داده‌اند و آن را مبهم دانستند. همچنین توجه بیش از حد بر روی یکی دیگر از توکن‌های معروف بلاک چینی یعنی فانتوم ، بازار معاملات آن را مشوّش کرده است.


ارزش اتریوم نیز با ۴.۲ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته به حدود ۳,۳۷۰ دلار رسیده است.


تحلیل قیمت

نرخ تورّم آمریکا آن‌قدر هم ترسناک نبود؛ رشد قیمت‌ها بعد از انتشار نرخ تورّم

نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ تتر) با توجه به سیگنال «فروش بیش از حد» می‌توان استنباط کرد که خریداران در محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار یک حمایت دارند.


بالاترین قیمت بیت کوین در ماه نوامبر (آبان) و در حدود ۶۹,۰۰۰ دلار بود و پس از کاهش ۳۰ درصدی، بار دیگر قیمت رو‌به‌بهبودی است.


مشابه آن‌چه در اواخر دسامبر (آ‌ذر) رخ داد شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته به سطوح بیش از حد خرید نزدیک می‌شود. هرچند این شاخص در نمودار روزانه همچنان از سطوح فروش بیش از حد فاصله می‌گیرد که یعنی خریداران می‌توانند هم‌چنان انتظار افت قیمت را داشته باشند.


در مجموع با توجه به روند نزولی کوتاه مدت، به نظر می‌رسد صعود در منطقه ۴۵,۰۰۰ تا ۴۸,۰۰۰ دلار با مقاومت مواجه و محدود شود. نمودارهای هفتگی و ماهانه، هم‌چنان از افت قیمت حکایت دارند؛ در نتیجه افزایش قیمت در حال حاضر محدود خواهد بود.


انتهای خبر

0
0