بورس پرس
1402/03/16
10:42
کاهش تا ۲۵ درصدی قیمت مسکن در شمال تهران + یک مورد عجیب !

کاهش اندک قیمت دلار موجب شد تا یکی از رسانه ها مدعی کاهش ۲۵ درصدی قیمت مسکن در شمال تهران و یک مورد عجیب شود !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کاهش اندک دلار در روزهای اخیر موجب شد تا تسنیم در گزارشی اعلام کند: اگرچه بانک مرکزی و مرکز آمار چند ماهی است انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرده‌‌اند اما بررسی ها حاکی است این بخش در رکود تقریبا غیرتورمی به سر می‌برد و دیگر خبری از افزایش‌های نامتعارف قیمت در بازار مسکن نیست.


براساس این گزارش، شرایط فعلی باعث شده تا خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها باشند. مسئله‌ای که خرید مسکن را با کاهش قابل ملاحظه‌ای مواجه کرده و مالکان با امید به ترغیب خریداران، اقدام به ارائه تخفیف‌ها تا ۲۵ درصد کرده اند. این تخفیف در مناطق شمالی تهران بیشتر از مناطق مرکزی و جنوبی است.


به این ترتیب هر متر واحد ۱۲۵ متری نوساز در اختیاریه که اسفند حدود ۱۲۵ میلیون تومان بود با قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی عرضه شده است.


بهای واحد مسکونی دوبلکس ۱۲۵ متری در آجودانیه هم ۱۵ میلیارد تومان (هر متر ۱۲۰ میلیون تومان)، ۸۵ متری ازگل با قیمت ۹.۵ میلیارد تومان، ۹۵ متری در سازمان برنامه ۱۲.۵ میلیارد تومان، ۹۲ متری در دولت‌آباد ۵.۵ میلیارد تومان، ۱۰۰ متری ۴ سال ساخت در شریعتی ۱۲.۱ میلیارد تومان، هر متر ۸۸ متری نوساز در پونک ۱۱۶ میلیون تومان و ۹۰ متری بلوار فردوس ۸.۸ میلیارد تومان در فایل فروش قرار گرفته است. همچنین واحد ۹۰ متری واقع در شکوفه با عمر ۱۲ سال ۳.۸ میلیارد تومان ( هرمتر ۴۲.۲ میلیون تومان) برای فروش عرضه شده است.


در این بین برخی مالکان گویا از واقعیت‌های بازار بی‌اطلاع هستند و همچنان قیمت‌های فضایی را برای فروش واحدهای خود پیشنهاد می‌دهند. به‌عنوان نمونه مالک واحد مسکونی ۸۵ متری یک سال ساخت ۲۳.۸ میلیارد تومان ( هر متر ۲۸۰ میلیون تومان) برای فروش عرضه کرده است!



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0