کانال عرضه اولیه
1401/03/23
11:44
♦️👈 مسئولان فرابورس و سازمان بورس بی توجه به اعتراضات سهامداران خرد و فعالان بازار سرمایه در روش عرضه های اولیه به سبک جدید (بخوانید رانت به صندوق ...

♦️👈 مسئولان فرابورس و سازمان بورس بی توجه به اعتراضات سهامداران خرد و فعالان بازار سرمایه در روش عرضه های اولیه به سبک جدید (بخوانید رانت به صندوق ها و افراد خاص بنام واجدان شرایط)



🔴🔵 ⚫️👈 عرضه اولیه #تپسی روز سه شنبه (فردا)/ سهامداران حقیقی عادی محروم از این عرضه اولیه و معاملات پس از آن



🔷👈 فردا قرار است ۱/۴۰۰/۰۰۰ سهم #تپسی عرضه اولیه؛ و از روز چهارشنبه معاملات آن صرفا" توسط افراد واجد شرایطی که مسئولین اعلام کرده اند انجام شود.



🔷👈 مسئولان علت این امر را ریسک بالای این نوع سهام دانسته اند و به همین بهانه؛ مانع ورود سهامداران حقیقی خرد به این عرضه و عرضه های اولیه مشابه شدند.



🔷👈 اما سوال اینجاست که این آیین نامه با توجه به منافع چه کسانی نوشته شد. آیا صندوق ها که نمونه آن در عرضه اولیه کآیزد حسابی گل کاشته اند حرفه ای بازارند یا بچه های ارکان بورس و دورهمی و رفقا خیلی حرفه ای اند؟



🔷👈 آیا کسی که مثلا ۲ سال تا ۱۰ سال سابقه بورسی فعال دارد و با چند و چون بازار آشناست؛ حرفه ای و واجد شرایط نیست؟ اما اگر یکسال جزو کارمند بورس باشید حرفه ای محسوب می شوید؟ این نوع تبعیض ها نشان می دهد که عده ای خاص به دنبال منافع عده ای دیگری در تلاش می باشند تا بتوانند آرام آرام در لوای قانون برای خود و شرکا و رفقا؛ کیسه ای بدوزند. امیدواریم مسئولان و نهادهای ناظر ذیربط هر چه سریعتر؛ بساط این نوع قوانین تبعیض آمیز و همچنین کسانیکه آن را نوشته و هدایت می کنند برچینند.



#عشقی_خوابی_یا_بیدار_حاجی_بیدار_شو_بورس_رو_دارند_با_جاش_میبرند


#حراست_و_حقوقی_سازمان_بورس_بیدار_شو


#وزیر_اقتصاد


#سازمان_بازرسی


#جناب_اژه_ای



👈

انتهای خبر

0
0