اقتصاد آنلاین
1399/12/09
13:05
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ رشد خرید حقوقی‌ها؛ حمایت یا فرصت خروج؟

افراد حقیقی در بورس امروز ۸۳۵میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فرآورده‌های نفتی و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۸۳۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۶۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۳درصد یعنی هزار و ۱۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۱درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «کاشی و سرامیک» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شپنا»، «وپاسار» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «کسعدی»، «اعتلا» و «شفا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری پالایش نفت اصفهان حدود ۷۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی کاشی سعدی با برتری حدود ۱۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۸۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۸۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی09.12.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع09.12.99
انتهای خبر

0
0