کوینیت
1399/10/18
14:30
ریپل با افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواجه شد، یک فرصت کوتاه برای سرمایه‌گذاران؟

طی ۲۴ ساعت گذشته رمزارز ریپل با یک روند افزایش قیمت ناگهانی مواجه شده و هر واحد XRP به ۰/۳۰ دلار رسیده است

نکات برگزیده مطلب پس از انتشار اخبار مربوط به پرونده‌سازی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده(SEC) علیه شرکت ریپل و مقامات آن به اتهام «عرضه‌ی اوراق بهادار ثبت نشده»، ارزش رمزارز XRP به شدت کاهش یافت و باعث تحمیل ضرر مالی هنگفت به سرمایه‌گذاران شد. حال به نظر می‌رسد که به واسطه‌ی روند افزایش قیمت در بازار، ریپل دوباره جان تازه‌ای گرفته و توانسته یک فرصت ایده‌آل برای جبران خسارت سرمایه‌گذاران ارایه کند. طی ۲۴ ساعت گذشته رمزارز ریپل با افزایش ۳۱ درصدی مواجه شده و قیمت هر واحد XRP از ۰/۲۰ دلار به ۰/۳۰ دلار افزایش یافته است.

جهش قیمت ریپل

دسامبر ۲۰۲۰ ماه بسیار سختی برای رمزارز ریپل(XRP) بود، زیرا در این ماه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده( SEC ) علیه شرکت ریپل و چند تن از مقامات آن یک پرونده‌ی قضایی تشکیل داد. گسترش اخبار مربوط به این رویداد باعث شد رمزارز ریپل که اواسط ماه دسامبر حدود ۰/۶۴ دلار قیمت داشت، به طور ناگهانی با سقوط ارزش مواجه شده و طی یک هفته قیمت هر واحد XRP به ۰/۲۰ دلار برسد.


با تمام این تفاسیر، هفته‌ی اول ژانویه‌ی ۲۰۲۱ بازار رمزارز دچار تغییر و تحول مثبت شده و چهارمین دارایی دیجیتال بازار رمزارز با رشد ۳۷ درصدی ارزش به قیمت ۰/۳۰ دلار رسید. طبق داده‌های پلت‌فرم کوین‌مارکت‌کپ، تنها طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت هر واحد ریپل نزدیک به ۳۱ درصد افزایش داشته و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.


نوشته های مشابه

کدام رمزارز آغازگر روند صعودی بعدی در بازار رمزارزی خواهد بود؟

نوامبر ۱۲, ۲۰۱۸

Ripple

ارزش بازار ریپل دو برابر مقدار واقعی آن اعلام شده است!

ژانویه ۲۶, ۲۰۱۹

جنسیس ماینینگ ممنوع!

مارس ۱۳, ۲۰۱۸

دریافت رمزارز در مقابل تولید محتوا ممکن شد

سپتامبر ۲۴, ۲۰۱۸ این درحالیست که پس از اتهامات کمیسیون SEC علیه شرکت ریپل با عنوان «فروش اوراق بهادار ثبت نشده» در ماه دسامبر، تعداد قابل توجهی از صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز مانند کوین‌بیس(CoinBase) رمزارز XRP را از جفت‌های مبادلاتی خود حذف کرده و آن را کنار گذاشتند. روز گذشته(ششم ژانویه) نیز پلت‌فرم بلاک‌چین دات‌کام(Blockchain.com) از توقف مبادله‌ی ریپل خبر داد.


آقای متی گرینسپن(Mati Greenspan) بنیانگذار شرکت کوانتوم اکونومیکس( Quantum Economics ) در تازه‌ترین صحبت‌های خود اعلام نموده که «به نظر می‌رسد که عملکرد ریپل و افزایش قیمت این رمزارز تنها همراهی با بازار صعودی فعلی است».


حمایت از ریپل

در حالیکه لیست صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز که XRP را از جفت‌های مبادلاتی خود حذف کرده‌اند در حال افزایش است، برخی همچنان بر حمایت از آن تاکید دارند. طبق گزارشاتی که در رابطه با وضعیت ریپل منتشر شده است، روز گذشته در وب‌سایت کاخ سفید(WhiteHouse.gov) یک طومار حمایتی ایجاد شده است که در آن از دولت فدرال ایالات متحده خواسته شده تا XRP را به عنوان نوعی ارز تعریف کنند. این طومار تا به این لحظه بالغ بر ۳۵ هزار امضاء جمع‌آوری کرده است(گرچه برای دریافت پاسخ رسمی باید از آستانه‌ی ۱۰۰ هزار امضاء عبور کند).


گرچه بازارها و صرافی‌های مبادله‌ی رمزارز مستقر در آمریکا از رمزارز ریپل دست کشیده‌اند، اما به نظر می‌رسد که بازارهای آسیا و سایر مناطق جهان تمایلی به پیروی از روند به وجود آمده به واسطه‌ی دعوی کمیسیون SEC ندارند. آقای دنیس وینوکوروف(Denis Vinokourov) رییس بخش تحقیقات در شرکت کارگزاری رمزارزی بنکوانت(Bequant) در رابطه با وضعیت پیش آمده برای شبکه‌ی ریپل اعلام نموده که «لازم به یادآوری است که رمزارز XRP در کشور ژاپن به عنوان یک اوراق بهادار تعریف نشده است، همین موضوع ممکن است در نهایت منجر به نقل مکان شرکت ریپل به یک منطقه و حوزه‌ی قضایی دیگر شود».


ریپل Ripple XRP کمیسیون SEC

نمودار تغییر ارزش ریپل طی ۳ ماه گذشته تا به امروز

جابجایی شرکت

در واقع، آقایان کریس لارسن(Chris Larsen) و برد گارلینگهوس(Brad Garlinghouse) که هردو در پرونده‌ی قضایی کمیسیون SEC به آن‌ها اشاره شده و مورد اتهام قرار گرفته‌اند، چندی قبل از ایده‌ی تغییر مکان مقر اصلی شرکت به خارج از خاک ایالات متحده خبر داده بودند. به گفته‌ی آن‌ها این کار به دلیل نظارت و رویکرد سخت‌گیرانه‌ی دولت آمریکا صورت خواهد گرفت.


با تمام این تفاسیر، به نظر می‌رسد که این روند افزایش قیمت ریپل و همراهی آن با بازار کاملا اتفاقی بوده و سرمایه‌گذاران باید سریعا از آن استفاده کنند. به عبارتی، این روند افزایش ناگهانی قیمتی احتمالا با یک روند اصلاح ارزش همراه خواهد بود و به زودی شاهد بازگشت قیمت XRP به سطوح قبلی خواهیم بود.


نظر شما در رابطه با روند تغییرات ارزش ریپل چیست؟ آیا به زودی با اصلاح قیمت و کاهش مجدد ارزش این رمزارز مواجه خواهیم شد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


[تعداد: ۰ میانگین: ۰ /۵]

برچسب ها RIPPLE SEC XRP ارزش ریپل افزایش قیمت ریپل جهش قیمت ریپل ریپل قیمت ریپل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

انتهای خبر

0
0