کوینیت
1399/10/22
18:00
کاردانو در جایگاه بزرگترین پروژه‌ی رمزارزی مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام قرار گرفت

جدیدترین داده‌های منتشر شده شبکه‌ی کاردانو نشان می‌دهد که ۶۹ درصد از رمزارزهای در گردش آدا(ADA) به ارزش بیش از ۷ میلیارد دلار مجددا در این شبکه سپرده‌گذاری شده‌اند

نکات برگزیده مطلب شبکه‌ی کاردانو(Cardano) پس از اجرای بروزرسانی شلی به یک شبکه‌ی غیرمتمرکز مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام تبدیل شده است اما در حالی که تنها چند ماه از زمان اجرای موفق این رویداد سپری شده است، کاردانو دستاورد مهم دیگری را نیز به‌دست آورده است. داده‌ها نشان می‌دهند که ۶۹ درصد از کل رمزارزهای منتشر شده‌ی آدا(ADA) مجددا در این شبکه سپرده‌گذاری شده‌اند در حالی که آمار سپرده‌گذاری در شبکه‌های رقیب مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام همانند پالکادوت(Polkadot) ۶۰/۸۷ درصد و اتریوم ۱/۵۳ درصد گزارش شده است.

شبکه‌ی کاردانو بالاترین سهم سپرده‌گذاری در میان پروژه‌های رمزارزی را به‌دست آورد

امروزه کاردانو(Cardano) به یکی از پروژه‌های شناخته شده در اکوسیستم رمزارزها تبدیل شده است و بنیاد آی.او.اچ.کی(IOHK) برای توسعه‌ی پروژه‌ی کاردانو و افزایش استقلال این پروژه تلاش می‌کند. همزمان با اعمال تحولات و بروزرسانی پروژه‌ی کاردانو این پروژه به بزرگترین شبکه‌ی رمزارزی مبتنی بر الگوریتم « اثبات سهام » تبدیل شده است.


داده‌های منتشر شده توسط وب‌سایت استیکینگ ریواردز(Staking Rewards) نشان می‌دهد که کاردانو به بزرگترین شبکه‌ی غیرمتمرکز از نظر مشارکت کاربران در فرآیند سپرده‌گذاری تبدیل شده است. در حقیقت ۶۹ درصد از رمزارزهای در گردش آدا(ADA) مجددا در این شبکه سپرده‌گذاری شده‌اند.


مقایسه‌ی سپرده‌گذاری در شبکه‌های رمزارزی

مقایسه‌ی سپرده‌گذاری در شبکه‌های رمزارزی کاردانو که جایگاه هفتمین پروژه‌ی رمزارزی از نظر ارزش بازار(۱۰٫۲۶ میلیارد دلار) را در اختیار دارد، پروژه‌ی پالکادوت(Polkadot) را از جنبه‌ی میزان سپرده‌گذاری کاربران پشت سر گذاشته و به بزرگترین شبکه‌ی مبتنی بر سپرده‌گذاری تبدیل شده است. ۶۰/۸۷ درصد از رمزارزهای منتشر شده در پروژه‌ی پالکادوت سپرده‌گذاری شده‌اند و درصد سپرده‌گذاری دارایی‌ها در شبکه‌ی اتریوم ۲ نیز به ۱/۵۳ درصد رسیده است.


چارلز هاسکینسون(Charles Hoskinson)؛ بنیان‌گذار و مدیرعامل کاردانو این دستاورد را تایید کرده و اظهار داشت که کاردانو در مقایسه با پروژه‌های رقیب از امنیت بالاتری نیز برخوردار است. با این وجود، تعدادی از کاربران نیز به دلیل محدودیت استفاده از رمزارزهای سپرده‌گذاری شده، دستاورد اخیر کاردانو را بی اهمیت ارزیابی کرده‌اند.


داده‌های شبکه‌ی کاردانو

پیتر نیروپ(Pieter Nierop)؛ تحلیلگر داده‌ها اخیرا اعلام کرد که به‌طور متوسط ۲۵٫۵ میلیون رمزارز آدا در طول هفت روز گذشته در این شبکه سپرده‌گذاری شده است. در همین زمان، ۱۵۰۰ استخر سپرده‌گذاری به شبکه‌ی کاردانو افزوده شده است و تنها در روز هشتم ژانویه ۱۸۹۵ کیف‌پول جدید در این شبکه ایجاد شده است.


داده‌های مربوط به شبکه‌ی کاردانو

داده‌های مربوط به شبکه‌ی کاردانو بر اساس گزارش کوینیت ، بنیاد آی.او.اچ.کی قصد دارد امکان مشارکت گسترده‌تر کاربران را در جهت تمرکززدایی بیشتر این پروژه فرآهم آورد. توسعه‌دهندگان تلاش می‌کنند تا شبکه‌ی کاردانو را به‌طور مستقل از سیستم مدیریت متمرکز راه‌اندازی کنند و در همین راستا هاسکینسون ایجاد چهارچوب اقتصادی کامل، امن و مستقل را هدف نهایی این پروژه‌ی رمزارزی عنوان کرده است.


نظر شما نسبت به دستاورد اخیر پروژه‌ی کاردانو و در اختیار گرفتن جایگاه بزرگترین شبکه‌ی رمزارزی از نظر میزان سپرده‌گذاری رمزارزهای منتشر شده چیست؟ آیا شبکه‌ی کاردانو در آینده دستاوردهای بزرگتری را در این حوزه کسب خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0