سنا
1401/05/30
15:19
گروه خودرو در صدر معاملات امروز بورس

در جریان معاملات امروز، یکشنبه، ۳۰ امرداد، شاخص هم‌وزن با ۸۸۸ واحد (۰.۲۲ درصد) کاهش به رقم ۳۶۹ هزار و ۵۲۲ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۸ هزار و ۹۲۰ واحدی (۰.۶۲ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان دومین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۶۲۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۷۵۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۰ هزار و ۴۳۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۳ هزار و ۳۸۱ معامله به ارزش یک هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۰ هزار و ۳۲۷ معامله به ارزش یک هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۶ هزار و ۱۴۹ معامله به ارزش یک هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۱۰ هزار و ۸۰۳ معامله به ارزش یک هزار و ۱۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۱۸۰ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۱۶۳ واحد، شرکت سایپا با ۱۶۰ واحد، شرکت لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی با ۱۴۲.۹ واحد و شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۱۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۹۶۴ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۲۹۶ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۳۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۹۵۳ واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۷۹۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۳۰ امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۵۶.۸۲ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.


همچنین بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۸ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فرابورس ایران با ۶.۶ واحد، بیمه پاسارگاد با ۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۴.۵ واحد، شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال با ۲.۲ واحد و شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۸.۶۳ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۶ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۵.۵ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۵ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0