همفکران
1401/03/25
16:11
#مجمع #دفارا 📌به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی فارابی با حضور 83 درصد از سهامداران در حال برگزار شد و مجمع سود قابل‌تقسیم بر...

#مجمع


#دفارا


📌به گزارش همفکران، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی فارابی با حضور ۸۳ درصد از سهامداران در حال برگزار شد و مجمع سود قابل‌تقسیم برای سهم را ۱۴۱۰ ریال مصوب کرد.



✅در پاسخ به سوال سهامداران عنوان شد:



✅تغییر بازار به‌واسطه شیوع کرونا، باعث شده که دوره وصول زیاد شود زیاد شود. تخفیفاتی که به‌واسطه کرونا به شرکت تحمیل شد. کرونا باعث شد که علاوه بر نبود مشتری برای برخی داروها، ریسک تاریخ‌مصرف گذشتگی هم تهدید می‌کرد، به همین دلیل مجبور به دادن تخفیفات مازاد شدیم و این امربر دوره وصل و مطالبات تاثیر گذاشت.



✅بر اساس آمار در ۶ ماهه دوم سال ورق برمی‌گردد و دوره بازگشت از ۳۹۰ روز به ۲۷۰ روز کاهش پیدا کرده است، اعداد و ارقام فروش در حال افزایش است. کاهش دوره وصول مطالبات یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت است.



✅برای عرضه محصول حداقل ۱۸ماه زمان نیاز داریم. با تکمیل سبد قصد داریم که فروش، درآمدها، دوره وصول مطالبات را بهبود ببخشیم و به میانگین دوره در صنعت نزدیک کنیم.



✅در راستای تعیین تکلیف مطالبات سنواتی از شرکت رسا، اواخر سال ۹۹ سند ملکی به نام شرکت منتقل شد و زمانی مشخص شد که شرکت ملک را تحویل دهد، امتناع کردند، مسیر حقوقی را جلو بردیم و در دیوان داوری مطرح و برگزار شد. پیگیری وصول جریمه تاخیر در تحویل هم هستیم. منتظر رای هیات داوری هستیم.



✅تیپیکو ریالی به‌عنوان سود سال گذشته از دفارا دریافت نکرده است. عمده سود از گردش نقدینگی شرکت خارج نشده است. در انتظار این است که در صورت ارائه طرح توسعه یا افزایش سرمایه، مشارکت کند.



✅سال گذشته پیگیری و مکاتبات زیادی برای افزایش قیمت داشتیم اما هنوز موفق نشدیم و سندیکای صنایع دارویی هم دراین‌باره هشدارهای لازم را داده است. تصمیم‌گیری دراین‌باره بر عهده کمیسیون قیمت گذرای سازمان غذا و داروست. افزایش قیمت حداقل ۴۰ درصدی برای صنعت الزامی است. اگر سازمان غذا و دارو با افزایش قیمت‌ها موافقت کند، حاشیه سود سال آینده از امسال بالاتر می‌رود.



✅عمده مواد اولیه شرکت از داخل تامین می‌شود و تنها ۶ درصد از خارج از کور و با هزینه‌های ارزی تامین می‌شود و باوجودی که فعلا سازمان غذا و دارو ارز را تخصیص می‌دهد، تغییری در این خصوص نداریم. در صورت تغییر نرخ ارز به‌اندازه‌ای که تامین کنندگان متاثر می‌شوند ما هم متاثر می‌شویم.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0