همفکران
1400/07/18
14:12
رضایت بر تقسیم سود ۱۵۰ ریالی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی با حضور بیش از ۶۲ درصد از سهامداران و هیئت‌مدیره شرکت برگزار شد .

سید رضا موسوی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی گفت :خوارزمی رتبه چهارم سرمایه را در بین ۴۰ شرکت سرمایه‌گذاری دارد.


رتبه دوم سهام شناور آزاد در میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ۵۰ درصد سهام و همچنین رتبه ششم ارزش بازار در میان شرکت‌های سرمایه‌گذاری. خوارزمی کسب بازده متوسط سالانه ۵۲ درصدی و ۱۰۶ درصدی به ترتیب در پنج و سه سال اخیر داشته است.


خالص سرمایه‌گذاری جدید، معادل ۱۴.۷۰۵ میلیارد با محوریت حوزه‌های بین‌المللی و‌کامودیتی بوده است.


بدهی‌های غیر مولد را تسویه کردیم. رشد ۴۶ درصدی در دارایی ها و کاهش ۲۲ درصدی در بدهی‌های شرکت داشته‌ایم.


مدیرعامل شرکت همچنین ادامه داد : در افزایش سرمایه خوارزمی قریب به ۸۴ درصد از سهامداران شرکت داشتند و استقبال خوبی شکل گرفت. برای افزایش سرمایه بعدی نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.


برای انتشار اوراق اجاره سهام پیگیری کردیم و موافقت اصولی در خصوص انتشار ۶۰۰۰ میلیارد ریال اوراق اجاره سهام اخذشده و منتظر زمان مناسب برای اجرای آن هستیم. همچنین اخذ حد اعتباری از بانک‌ها جهت اجرای پروژه‌ها را کسب کرده‌ایم.


سید رضا موسوی ادامه داد : در شرکت توسعه برق و انرژی سپهر اصلاح ساختار صورت‌های مالی شکل گرفت و بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شد.


هزینه مالی تسهیلات فروش اقساطی نیروگاه به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی پذیرش شد. اصلاح ساختار عملیاتی در این شرکت اولویت است.


وی تاکید کرد: با توجه به حل شدن مشکلات، عرضه سهام شرکت توسعه برق و انرژی سپهر در بازار از برنامه‌های آتی است. درخواست عرضه ثبت‌شده و در صف عرضه هستیم. همچنین عرضه اولیه عمومی سهام گروه خدمات بازار سرمایه الگوریتم در فرابورس، افزایش دارایی تحت مدیریت صندوق‌ها و سبدهای اختصاصی از برنامه‌های آتی شرکت است.


وی در ادامه مجمع به تفکیک در خصوص شرکت‌های زیرمجموعه نیز گفت و در همین راستا در خصوص شرکت توسعه معادن صدر جهان گفته شد؛ تمهید و تدارک مالی اجرای پروژه شادان انجام‌شده و پروژه ۶۲ درصد پیشرفت داشته است. برنامه آتی در خصوص این شرکت توسعه محدوده‌های معدنی، طراحی و ساخت واحد سیار فرآوری برای استقرار در معدن اردستان است. در این شرکت باید سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف انجام شود.


در خصوص لابراتوارهای سینا دارو:


اتمام و راه‌اندازی فاز یک پروژه خط فرآیند تولید اسپری تنفسی، راه‌اندازی برخی از واحدها به ساختمان جدید، برنامه‌ریزی و انجام اقدامات در خصوص کاهش دوره وصول مطالبات و دریافت مجوز افزایش قیمت برای برخی از محصولات ازجمله اقدامات انجام‌شده است. تمرکز بر تولید محصولات جدید، بهینه‌سازی محصولات فعلی و برنامه‌ریزی جهت توسعه بازار از برنامه‌های آتی برای این شرکت است.



مدیرعامل در انتهای مجمع وخارزم در پاسخ به سوالات سهامداران:


شرکت توسعه ساختمان در حوزه مسکن ورود می‌کند؟


از پروژه‌های تجاری خارج‌شده و تمرکز را بر روی پروژه‌های مسکونی قرار داده‌ایم و جمع این دو پروژه بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.


در مجمع اسفند ۹۹ اختیار افزایش سرمایه به هیئت‌مدیره داده شد است، مرحله اول آن انجام شد و مرحله دوم نیز بعد از کسب مجوز از سازمان بورس انجام می‌شود. شرکت پتانسیل این را دارد که سرمایه آن حداقل ۳ برابر رقم امروز شود.


اما در انتهای در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی تصمیم بر تقسیم سود ۱۵۰ ریالی به ازای هر سهم تصویب شد.



انتهای خبر

0
0