سنا
1401/12/20
15:16
شاخص هم‌وزن مثبت ماند

در جریان معاملات اولین روز معالاتی هفته، شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۶۰۷ واحد (۰.۶۶درصد) افزایش به رقم ۵۴۹ هزار و ۲۶۱ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۸۷۲ واحدی (۰.۰۵ درصد) به تراز یک میلیون و ۸۱۶ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز شنبه ۲۰ اسفند ماه، بیش از ۱۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۲ هزار و ۱۹۶ معامله به ارزش ۸ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه بانک‌ها با ۴۸ هزار و ۴۰۹ معامله به ارزش ۷ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۵ هزار و ۱۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۴ هزار و ۱۲۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال و گروه اداره بازارهای مالی با ۲۷ هزار و ۷۱۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، بانک ملت با یک هزار و ۹۲۹ واحد، شرکت بانک پاسارگاد با ۸۶۲ واحد، بانک تجارت با ۷۵۵ واحد، شرکت ایران خودرو با ۵۶۶ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۵۶۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۵۹۴ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۷۴۰ واحد، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۹۹۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۹۸ واحد و صنعتی و معدنی چادرملو با ۴۱۸ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۱۳ بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۷ واحدی به رقم ۲۳ هزار و ۸۳ واحد رسید. همچنین بیش از ۸ میلیارد و ۳۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲۱ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت فرابورس ایران با ۸ واحد، شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با ۷ واحد، بیمه کوثر با ۶ واحد، شرکت سیمان ساوه با ۵ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


پتروشیمی زاگرس با ۱۲ واحد، شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با ۱۰.۸۸ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۹ واحد، شرکت کلر گارس با ۵ واحد و شرکت زغال‌سنگ پرورده طبس با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0