مبین تحلیل
1401/06/02
08:38
#نبض_بازار ❇️ معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در روز گذشته شاخص پس از یک هفته رشد کرد و نزدیک به 7 هزار واحد ...

#نبض_بازار



❇️ معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در روز گذشته شاخص پس از یک هفته رشد کرد و نزدیک به ۷ هزار واحد بالا آمد. به علاوه شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم.



❇️ دیروز ارزش معاملات خرد سهام اندکی رشد کرد و با افزایش ۲ درصدی نسبت به شنبه به ۳ هزار و ۲۵۵ میلیارد تومان رسید.



❇️ رشد شاخص و ورود پول به بازار قطعا موجب دلگرمی و امید معامله گران می‌شود. نکته حائز اهمیت رشد نمادهای کوچک و متوسط است که برخی از آن‌ها جذب پول قابل توجهی داشته‌اند. در مجموع بسیاری از تحلیلگران معتقدند قیمت‌ها بازار به کف رسیده و عوامل اقتصادی و بنیادی حاکی از چشم انداز صعودی است.



❇️ سکه به طور غیرمنتظره ای در مسیر صعودی قرار گرفته است. علت این نامنتظره بودن، عدم تناسب رفتار قیمتی فلزگران بهای داخلی با روند قیمت دلار است.



❇️ در حالی که متغیر بنیادی مانند دلار در روز سه شنبه، حمایت خاصی از افزایشی قیمت فلز گران بهای داخلی نداشت، سکه توانست در مقطعی به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نفوذ کند. برخی از فعالان باور دارند که سکه بازان نسبت به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل در قامت خریدار ظاهر شده اند. با این حال، نوسان‌گیران اعتقاد دارند طی دو روز آینده بازار سکه از سطح ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عقب خواهد نشست.



❇️ وزیر اقتصاد گفت: صورت‌های مالی شرکت‌ها در سال ۱۴۰۰ را که مربوط به دولت وقت است منتشر می‌کنیم.



❇️ مدیرعامل تاپیکو از موافقت وزارت نفت با اصلاح نرخ خوراک گاز پتروشیمی‌ها و احداث شرکت‌های کوچک یوتیلیتی برای پتروشیمی‌های تابعه جهت جلوگیری از کاهش سودآوری خبر داد.



❇️ رییس سازمان خصوصی سازی از بازگشایی نمادهای استقلال و پرسپولیس در روز چهارشنبه دوم شهریورماه خبر داد.



❇️ امروز بازار نفت آرام بوده و قیمت نفت برنت در مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه فرار دارد. دیروز قیمت ها رشد کرد زیرا احتمال دارد اویک پلاس به کاستن از عرضه برای بالا نگه داشتن قیمت ها اقدام کند. تغییرات شاخص دلار یک عامل دیگر است که بر بازار تاثیر می گذارد.



❇️ در روزهای اخیر نوسان شاخص دلار بیشتر شده و اکنون رقم این شاخص ۱۰۸.۷۵ است. سخنرانی رییس بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه بر ارزش دلار تاثیر خواهد گذاشت. تحلیلگرا معتقدند عواملی که از رشد شاخص دلار حمایت می کنند قدرتمند هستند.


➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0