ارز دیجیتال
1400/10/16
23:30
برنامه پولکادات برای سال ۲۰۲۲ چیست؟ گوین وود پاسخ می‌دهد

گوین وود (Gavin Wood)، بنیان‌گذار ارز دیجیتال پولکادات، اخیرا با انتشار مطلبی به اهداف و برنامه‌های این پروژه در سال ۲۰۲۲ اشاره کرده است. کاهش کارمزد تراکنش‌ها، اتصال به شبکه اتریوم و مبارزه با...

گوین وود (Gavin Wood)، بنیان‌گذار ارز دیجیتال پولکادات ، اخیرا با انتشار مطلبی به اهداف و برنامه‌های این پروژه در سال ۲۰۲۲ اشاره کرده است. کاهش کارمزد تراکنش‌ها، اتصال به شبکه اتریوم و مبارزه با موارد کلاهبرداری ، بخشی از اهداف پولکادات برای سال جدید میلادی است.


به گزارش دیلی هودل، گوین وود، خالق ارز دیجیتال پولکادات و یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، در آخرین روز از سال ۲۰۲۱ با انتشار مطلبی در صفحه مدیوم پولکادات، در رابطه با آینده این پروتکل میان‌زنجیره‌ای اظهارنظر کرد.


او که در سال ۲۰۱۶ از ویتالیک بوترین و تیم توسعه اتریوم جدا شد و کار روی پروژه خود یعنی پولکادات را آغاز کرد، درباره چشم‌انداز این پروژه در سال ۲۰۲۲ گفته است:


۲۰۲۲ بیشتر از هر سال دیگری آغاز عصری جدید در شبکه پولکادات است. پیش‌بینی ما چشم‌اندازی مقیاس‌پذیر با ارتباطات بسیار قوی است که زیر یک چتر امنیتی واحد شکل می‌گیرد و با پیروزشدن تیم توسعه پاراچین‌ها در مزایده‌ها و پیوستن پروژه‌های جدید به پولکادات، زنده می‌شود.


او در ادامه افزود:


بیش از ۱۵۰ شبکه با اهداف مختلف مشغول توسعه پروژه‌های خود هستند و از آنجا که بسیاری از آنها توسعه شبکه آزمایشی خود را به پایان رسانده‌اند، باید منتظر اتفاقات زیادی بود. [در سال ۲۰۲۲] راه‌اندازی پل‌های میان‌زنجیره‌ای را هم پیش رو داریم. اولین پل میان‌زنجیره‌ای که راه‌اندازی می‌شود، پریتی (Parity) خواهد بود که پولکادات را به کوساما (Kusama) متصل می‌کند و پس از آن نوبت به پل اسنوفورک (Snowfork) می‌رسد که قرار است پولکادات را به اتریوم وصل کند.


وود در بخشی از صحبت‌های خود گفته پولکادات به‌دنبال بهینه‌کردن کد اصلی شبکه خود است و می‌خواهد راهکاری برای کاهش هزینه تراکنش‌ها و برطرف‌کردن مشکلات مربوط به تاخیر در پردازش اطلاعات پیدا کند.


او در این باره گفته است:


می‌خواهیم امکانی فراهم کنیم تا هریک از پاراچین‌های پولکادات بتوانند [توان پردازشی] خود را به هدف هزار تراکنش در ثانیه به ازای هر شارد ، نزدیک‌تر کنند. علاوه بر این، تیم پولکادات تمرکز خود را به پاراتریدها (Parathreads) معطوف کرده است. این ویژگی به تیم‌هایی که در مزایده پاراچین‌ها برنده نمی‌شوند، این امکان را می‌دهد تا بتوانند از مزایای امنیتی شبکه پولکادات و پیام‌رسان میان‌زنجیره‌ای «XCMP» بهره‌مند شوند.


پولکادات سال ۲۰۲۱ را با قیمتی پایین‌تر از ۱۰ دلار آغاز کرد و در ماه مه (اردیبهشت)، به ۴۹ دلار و سپس در نوامبر (آبان) به ۵۵ دلار رسید. از آن زمان تاکنون قیمت تا حدودی اصلاح شده است و هر واحد پولکادات در حال حاضر با قیمتی حدود ۲۸.۵۰ دلار معامله می‌شود.


همچنین بخوانید: پولکادات چیست؟ همه چیز درباره اینترنت بلاک چین‌ها


بنیان‌گذار پولکادات ضمن تاکید بر لزوم مقابله با کلاهبرداران فضای ارز دیجیتال، گفت:


افراد فعال در بنیاد « Web۳ » و موسسه پریتی تکنالجیز (Parity Technologies) در سال ۲۰۲۱ کنار هم جمع شدند و تیمی برای مقابله با کلاهبرداری‌ها تشکیل دادند. این تیم مصمم است به سلطه کلاهبرداران پایان دهد و پولکادات را به اکوسیستمی امن برای کاربران تبدیل کند. ۱۳۰,۰۰۰ دلار دیگر هم از خزانه پولکادات و بنیاد Web۳ برای مبارزه با انواع کلاهبرداری هزینه شده است.


او افزود:


در سالی که گذشت نزدیک به هزار وب‌سایت و طرح کلاهبرداری به‌‌طور کلی از میان برداشته شدند که ۴۶۰ مورد از این وب‌سایت‌ها را اعضای جامعه شناسایی کرده بودند. تعداد وب‌سایت‌ها و آدرس‌هایی که پیش‌تر سابقه مشارکت در طرح‌های فیشینگ و کلاهبرداری را داشته‌اند و اطلاعاتشان ثبت شده، اکنون بیشتر از ۲,۳۰۰ مورد است.


وود ادامه داد:


در سال ۲۰۲۲ شاهد تکامل نوآوری‌های جامعه [پولکادات] برای مقابله با کلاهبرداری خواهیم بود که با استفاده از آنها می‌توان وب‌سایت‌های کلاهبرداری بیشتری را پوشش داد، یک حرکت جامعه‌محور ایجاد کرد، با سایر پروژه‌ها و اکوسیستم‌ها وارد همکاری شد و زمینه را برای شکل‌گیری اولین کمپین غیرمتمرکز و درون‌زنجیره‌ای برای مبارزه با کلاهبرداری، فراهم کرد.


وود در پایان با اشاره به موفقیت پولکادات در ارائه راهکارهای نو برای جذب سرمایه در سال گذشته، گفت:


اکوسیستم ما از جنبه سرمایه‌گذاری با سرعت زیادی در حال بزرگترشدن است. تخمین می‌زنیم ۳۵۰ تیم اکنون در اکوسیستم پولکادات فعال باشند؛ عددی که ۲۵۰ تا بیشتر از برآوردهای سال گذشته است. تنها در طول سال ۲۰۲۱، ۵۰ تا از این تیم‌ها توانستند روی هم ۶۷۰ میلیون دلار در مرحله اولیه جذب سرمایه خود جمع‌آوری کنند.



انتهای خبر

0
0