همفکران
1401/02/28
13:06
#مجمع #غشصفا 📌 گزارش همفکران از مجمع سالانه شرکت شير پاستوريزه‌ پگاه‌ اصفهان‌ در پاسخ به سؤالات مطرح شد: ✅ تولید با بسته بندی بطر آسپتیک که متقا...

#مجمع


#غشصفا



📌 گزارش همفکران از مجمع سالانه شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان



در پاسخ به سوالات مطرح شد:



✅ تولید با بسته بندی بطر آسپتیک که متقاضی بالایی دارد، خط پنیر پروسس که در این زمینه با دانش بنیان ها همکاری و ۶ ثبت اختراع هم داشته ایم، تولید خامه ESL، تکمیل تصفیه فاضلاب برای رساندن آب برگشتی به کیفیت آشامیدنی (با توجه به کم آبی اصفهان) و تولید پودر پروتئین WPC از جمله برنامه های شرکت هستند که در سال جاری به بهره برداری می رسند.



✅ درست است که تورم هم در رشد سودآوری شرکت سهم داشته، اما در مقایسه با سایر شرکتهای صنعت عملکرد مناسبی داشتیم، و در کل حاشیه سود این صنعت در ایران و خارج از ایران پایین است و حاشیه سود ما نسبت به همگروه ها خوب است.



✅ با وجود افزایش فروش، برگشت از فروش و تخفیفات نسبتی و مطلق کاهش داشته اند. دلیل افزایش موجودی هم افزایش سطح تولید است.



✅ مشکل صادرات به روسیه مختص ما نیست و به جهت وضع استاندارد جدید در این کشور است. تا هفته آینده طرحی ارائه می کنیم که بتوانیم با حضور کارشناسان دو کشور، استانداردهای جدید را اخذ و صادرات به روسیه را از سر بگیریم. صادرات به سایر کشورهای حوزه CIS برقرار است. شرکتهای گروه صنایع شیر در ۵۰ روز ابتدای سال یک و نیم برابر کل سال گذشته به ارمنستان صادرات داشته اند.



✅ در سفر اخیر و ملاقاتهایی که مقامات گروه صنایع شیر، به همراه مقامات دولتی، سفیر، نماینده کشتیرانی و ... ، با مقامات روسی داشتیم، گامهای خوبی برای توسعه بازار انجام شده و بسیار خوشبین هستیم.



✅ ظرفیت اسمی که در صورتهای مالی اعلام شده غلط است و به همین دلیل تولید واقعی بسیار زیر ظرفیت به نظر می رسد. ۶۵ هزار تن از ظرفیت مربوط به دستگاه شیر یارانه ای دولتی است که سالهاست متوقف شده و ۳۵ هزار تن متعلق به دستگاههای شیر و دوغ ۵ کیلویی است که از دور خارج شده اند.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver



انتهای خبر

0
0