دنیای بورس
1399/11/11
10:34
توییت بازان بورسی | بازی مدیران در بورس!

کاربران در شبکه های اجتماعی درباره بورس چه نوشتند.

به گزارش « دنیای بورس »، دنیای اقتصاد نوشت: صحبت‌های فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه دولت و حکومت پشت بازار سرمایه را خالی نکرده‌اند و تلاش می‌کنیم که از دخالت‌های سیاسی در بازار سرمایه جلوگیری کنیم، جزو موضوعاتی بود که در آخرهفته‌ای که گذشت کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره آن می‌نوشتند.


دژپسند در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه دولت و وزیر اقتصاد در بازار سرمایه دخالت می‌کنند این‌طور پاسخ داده بود که آدرس دهند کدام مورد بوده است. گاهی ممکن است یک عضو دولت اظهارنظر کند اما مداخله یعنی مسیر تضمین عوض شود.


در مواجهه با مطرح شدن این موضوع از سوی وزیر اقتصاد خیلی از کاربران با بازنشر صحبت‌های این عضو کابینه دولت دوازدهم به این موضوع می‌پرداختند که درست بعد از قبول استعفای حسن قالیباف اصل از سمت ریاست سازمان بورس، او در جایگاه مشاور وزیر اقتصاد در امور تامین مالی منصوب می‌شود و معاون وزیر اقتصاد بر صندلی ریاست سازمان بورس تکیه می‌زند.


آنها با نوشتن این موضوع این سوال را مطرح می‌کردند که چطور مخاطبان باید باور کنند دولت یا وزیر اقتصاد در حوزه بورس هیچ دخالتی ندارند. یکی دیگر از مسایلی که بعد از صحبت‌های وزیر اقتصاد مطرح شد، پرداختن به بحث دخالت‌های سیاسی در حوزه بورس بود.


به گفته کاربرانی که به این موضوع توجه نشان داده بودند، پس دخالت‌های سیاسی در کار است و پیش‌بینی‌های آنها در طول ماه‌های گذشته سال جاری درست بوده است که دست‌های پشت پرده، لابی‌های قدرت و سیاستمداران در جهت اهداف خود به بازار سمت و سو می‌دادند.


در نهایت جمع‌بندی‌ای که از نوشته‌های مطرح شده بعد از صحبت‌های وزیر اقتصاد در آخرهفته گذشته می‌توانیم داشته باشیم از این قرار است که به اعتقاد کاربران شبکه‌اجتماعی توییتر به نظر می‌رسد قرار نیست تغییر چشم‌گیری در حوزه بورس رخ دهد و فقط رییس سازمان بورس تغییر کرده است وگرنه سیاست‌ها و جهت‌دهی‌ها بر طبق ماه‌های گذشته است و تغییر خاصی صورت نمی‌گیرد.


یکی دیگر از موضوعاتی که در شبکه‌اجتماعی توییتر چشم‌گیر شده است، انتقاد به دولت دوازدهم به هر بهانه‌ای است. شاید تا چند ماه پیش این انتقادها فقط شامل حال فعالان اجتماعی و سیاسی می‌شد اما حالا چند وقتی است که اوضاع و احوال آشفته بازار سرمایه و به خصوص حوزه بورس باعث شده است که فعالان اقتصادی و سهامداران خرد حوزه بورس هم بی‌پرواتر انتقادهایی را روانه دولت دوازدهم و شخص رییس دولت بکنند.


یکی از تازه‌ترین این انتقادها از وقتی شروع شد که حسن روحانی در دفاع از وزیر ارتباطات در ماجرای پهنای باند، بیان کرد که «اگر می‌خواهید کسی را برای پهنای باند محاکمه کنید من را محاکمه کنید.» گفتن همین حرف از سمت رییس دولت کافی بود تا سیلی از انتقادها از چهره‌های اقتصادی و سیاسی و دیگر فعالان شبکه‌های اجتماعی روانه رییس دولت شود.


چند ساعت از مطرح شدن این صحبت‌های رییس دولت نگذشته بود که سید عزت‌الله ضرغامی از اعضای شورای عالی فضای مجازی و رییس سابق سازمان صداوسیما در صفحه شخصی خود در توییتر خطاب به روحانی نوشت: «اگر به احضار علاقه دارید باید به‌دلیل فاجعه بورس،سقوط ارزش پول ملی، ارز۴۲۰۰ تومان» و دیگر مواردی که او به آنها اشاره کرده بود احضار شوید.


ساعاتی بعد سخنگوی قوه‌قضاییه هم گفت که اگر قصد پاسخگویی دارند خوب است در ارتباط با کاهش ارزش پول ملی توضیح دهند. سهامداران خرد هم این مساله را مطرح می‌کردند که وقتی صحبت از محاکمه و احضار است، قبل از هرچیز سراغ حوزه بورس بیایید و افرادی که باعث چنین وضعیتی شده‌اند را احضار و محاکمه کنید.


انتهای خبر

0
0