بتاسهم
1400/12/23
15:41
اوره 🔸طی هفته منتهی به 20 اسفند سال 1400، قیمت اوره (FOB خاورمیانه) به 865 دلار رسید که نسبت به هفته گذشته 26.8 درصد افزایش داشته است با این حال 6 ...

اوره


🔸طی هفته منتهی به ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۰، قیمت اوره (FOB خاورمیانه) به ۸۶۵ دلار رسید که نسبت به هفته گذشته ۲۶.۸ درصد افزایش داشته است با این حال ۶ درصد از سقف قیمتی خود در سال جاری کمتر است.


قیمت اوره در این هفته به میزان ۳۴۰ دلار در جنوب شرقی آسیا، ۲۵۰ دلار در خاورمیانه و ۱۸۰ دلار در مصر به دلیل تقاضا خریداران در پی بحران روسیه بطور بی سابقه‌ای افزایش یافت.


🔸نرخ حمل و نقل در خاورمیانه به افزایش خود ادامه داد.


🔸هزینه حمل اوره خاورمیانه به برزیل ۷۰ دلار در هر تن می‌باشد.


🔸افزایش قیمت گاز بر تولید اروپا تاثیر گذاشته است و خریداران در ماه‌های مارس و آوریل با کمبود اوره مواجه خواهند شد.


🔸تحریم‌های بانکی و لجستیکی روسیه به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده اوره جهان که ۱۴ درصد از تجارت جهانی اوره را به خود اختصاص داده است، به کشورهای وارد کننده اوره ضربه می‌زند.


🔸وزارت تجارت و صنعت روسیه تصمیم گرفته است تا به طور موقت صادرات محموله‌های کود را به بازارهای خارج از کشور محدود کند و دلیل آن مسائل لجستیکی است، تعداد کمی از کشتی‌ها بتمایل به حمل محموله‌هی روسی دارند، از طرفی حق بیمه مسیرهای بالتیک/دریای سیاه به شدت افزایش یافته است.


🔸تولیدکنندگان اوره ایران به سرعت قیمت خود را در سایر بازارها تجدید نظر کرده‌اند، پتروشیمی پردیس، کرمانشاه و شیراز هفته را با افزایش قیمت تا ۶۳۰ دلار در هر تن فوب آغاز کردند، و برخی از تولیدکنندگان پیشنهادات خود را بیش از ۷۵۰ دلار در هر تن فوب برای محموله‌های آوریل افزایش داده‌اند.


🔸مناقصه واردات جدید هند احتمالا در اواخر این ماه برای ارسال در فروردین و اوایل اردیبهشت برگزار می‌گردد.


یارا تولید آمونیاک و اوره اروپا را کاهش می‌دهد.


🔸شرکت Yara International ASA* تا پایان این هفته به دلیل افزایش قیمت گاز با ۴۵ درصد از ظرفیت خود به فعالیت ادامه خواهد داد.


🔸تولید کننده کود مجارستانی Nitrogenmuvek، تولید آمونیاک را در نتیجه افزایش اخیر قیمت گاز متوقف کرده است.


Yara International ASA* یک شرکت شیمیایی نروژی است🔸



🔸شرکت‌های تاثیرپذیر: پتروشیمی خراسان (۸۲٪)، پتروشیمی پردیس (۹۴٪)، پتروشیمی کرمانشا (۱۰۰٪)، پتروشیمی شیراز (۹۰٪)"



🔸منبع: سبدگردان مانی



انتهای خبر

0
0