بتاسهم
1401/02/26
11:47
مجمع #ساوه 📌در پایان مجمع با تصویب صورت های مالی، مجمع سود قابل تقسیم هر سهم را 7554 ریال مصوب کرد. ✅کمک‌های بلاعوض 250 میلیون تومان، در راستای...

مجمع


#ساوه



📌در پایان مجمع با تصویب صورت های مالی، مجمع سود قابل تقسیم هر سهم را ۷۵۵۴ ریال مصوب کرد.



✅کمک‌های بلاعوض ۲۵۰ میلیون تومان، در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی تعیین شد.



📌در پاسخ به سوال سهامداران مطرح شد:



✅فعلا در باب افزایش سرمایه تصمیمی نداریم. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت باید بررسی شود و اگر به تجمیع رسیدیم اطلاع رسانی می‌کنیم.



✅تاسیس شرکت حمل و نقل برای کاهش هزینه های شرکت، باید بررسی شود. برخی از کارخانه ها هم که شرکت حمل و نقلی زده اند، تنها کمی هزینه های حمل شان کاهش پیدا کرده است. آنها از محل تاسیس



✅شرکت حمل و نقلی زیان دیده‌اند. خود هلدینگ شرکت حمل و نقلی دارد، می توان از این ظرفیت هم استفاده کرد.



✅پایین آوردن میزان مصرف کلینکر مصرفی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد یکی از مهم ترین راهکارهای صنعت سیمان برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری است که نیازمند فرهنگ‌سازی در بخش صنعت و بازار مصرف است.



✅درست است هزینه حمل بالا رفته است اما می‌توان با تنوع محصول و بالا بردن درصد افزودنی‌ها بخشی از هزینه‌های سربار حمل را کاهش داد.



✅به صورت غیر رسمی در مورد قطع برق و محدودیت های که ممکن است اعمال شود، اطلاع رسانی شده است، اما برنامه زمان‌بندی رسمی اعلام نشده است. اگر برق قطع شود، مازوت به شرکت تخصیص داده می‌شود و هزینه‌های حمل مازوت هم براساس نرخ روز محاسبه و بر عهده کارخانه است.



✅عوارض صادراتی ۲درصد برای سیمان و ۵ درصد برای کلینکر تعیین شده است. مبنای قیمتی برای اخذ عوارض ۲۳ دلار کلینکر ، ۲۸ دلار سیمان خاکستری و ۴۸ دلار سیمان سفید در نظر گرفته می‌شود.



انتهای خبر

0
0