بورس پرس
1401/01/21
00:00
قیمت جهانی مس برای دومین بار رکورد زد و به ۱۰.۳ هزار دلار در تن رسید

قیمت جهانی مس برای دومین بار در سال میلادی از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد و معادن مس هم طی سال گذشته با ثبت رشد ۲.۲ درصدی بالغ بر ۲۱ میلیون تن کنسانتره تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، طبق گزارش گروه مطالعات بین المللی مس، معادن مس جهان طی سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۱ میلیون و ۹۶ هزار تن کنسانتره تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حاکی از افزایش ۲.۲ درصدی است.


براساس این گزارش از این میزان، ۱۱.۲ میلیون تن به قاره آمریکا، ۴.۴ میلیون تن به آسیا، ۲.۶ میلیون تن به آفریقا، ۱.۸ میلیون تن به اروپا و ۸۹۵.۶ هزار تن به اقیانوسیه تعلق دارد.


ظرفیت معادن مس جهان هم به ۲۵.۹ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۴.۴ درصد بیشتر است . فعالان مس جهانی طی سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۴.۸ میلیون تن مس تصفیه شده تولید کردند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، نشان از افزایش ۱.۴ درصدی دارد. ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳۰ میلیون و ۷۷ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰، بالغ بر ۰.۷۵ درصد افزایش یافت.


بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس برای دومین بار در سال ۲۰۲۲ از ۱۰ هزار دلار عبور کرد و به ۱۰.۳ هزار دلار در تن رسید. افزایش قیمت بیش از ۱۰ هزار دلار، نخستین بار طی سال‌های اخیر در اواخر فوریه ۲۰۲۲ رخ داد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0