فرارسانه
1401/05/26
16:04
📅نگاهی به بازارهای فرابورس در آخرین روز هفته 🧮مالکیت 16 هزار و 207 میلیارد تومان دارایی مالی تغییر کرد ☸️امروز چهارشنبه در آخرین روز معاملاتی ه...

📅نگاهی به بازارهای فرابورس در آخرین روز هفته



🧮مالکیت ۱۶ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان دارایی مالی تغییر کرد



☸️امروز چهارشنبه در آخرین روز معاملاتی هفته ۳ میلیارد برگه انواع دارایی مالی میان مشارکت‌کنندگان در بیش از ۱۶۲ هزار معامله رد و بدل شد. ارزش معاملات فرابورس در انتهای معاملات به ۱۶ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان رسید.



☸️در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس سهامداران امروز ۱۴۲ هزار بار موفق به معامله با یکدیگر شدند. طی این تبادلات مالکیت ۱.۸ میلیارد برگه سهم جابه‌جا شده و ارزش معاملات به ۸۷۸ میلیارد تومان رسید.


امروز شاخص تحت تاثیر نمادهای زاگرس، آریا، شاوان، شراز و کگهر روندی منفی با شیب ملایم را پشت سر گذاشت. تغییرات قیمتی در نمادهای بپاس و دماوند توانست بیشترین اثر مثبت را بر آیفکس بگذارد تا این شاخص در نهایت با ۵۷ پله افت نسبت به روز گذشته روی ۱۹ هزار و ۴۴ واحد قرار گیرد.



☸️طی معاملات روز جاری، معامله‌گران بازار سهام، بیشترین توجه را به نمادهای دی، ریشمک، زکشت، ددانا، شاوان، فگستر و کرمان نشان دادند. عملکرد معامله‌گران در نهایت باعث شد نمادهای نوین، وآوا، کتوکا، فروی، شتوکا، کایزد و مفاخر بیشترین افزایش قیمت را در میان شرکت‌های پذیرش شده در فرابورس ایران تجربه کنند. از سوی دیگر در جریان معاملات امروز ولشرق، وگستر، شراز، ریشمک، شبصیر، تاپکیش و شاوان بیش از دیگر نمادها با کاهش قیمت روبرو شدند.



☸️در بازار ابزارهای نوین مالی، ۳۲ عملیات بازار باز اجرا شد و طی آن بیش از ۱۳۰ میلیون برگه مالی میان بانک مرکزی و بانک‌های تجاری مورد مبادله قرار گرفت. ارزش معاملات بازار باز امروز به ۱۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان رسید. امروز همچنین ۲۶.۱ میلیون برگه مالی اسلامی به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در فرابورس ایران مورد داد و ستد قرار گرفت.



#گزارش_روزانه_بازار


#فرابورس



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0