بیدار بورس
1399/03/12
10:37
زنجیره نفت 🔴تقاضای ضعیف جهانی برای سوخت در هفته گذشته، قيمت نفت‌خام در بازارهای فيوچرز، تحت تأثیر اخبار منتشره در خصوص بالا گرفتن تنش‌ها فی‌مابین ...

زنجیره نفت


🔴 تقاضای ضعیف جهانی برای سوخت


در هفته گذشته، قیمت نفت‌خام در بازارهای فیوچرز، تحت تاثیر اخبار منتشره در خصوص بالا گرفتن تنش‌ها فی‌مابین آمریکا و چین و اعلام ترامپ در خصوص واکنش تند به قانون پیشنهادی امنیت چین در هنگ‌کنگ، همچنین نگرانی‌ها و تردیدهای موجود در خصوص چگونگی بهبود تقاضا بعد از شیوع ویروس کرونا در ابعاد جهانی و نگرانی فعالان بازار در خصوص تعهد و پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید اوپک کاهش یافت.


💢 کاهش ۱.۴۳ درصدی نرخ نفت برنت


بدین ترتیب، قیمت نفت‌خام برنت در بازار بورس لندن برای تحویل در ماه ژوییه با کاهش ۱.۴۳ دلاری نسبت به‌روز سه‌شنبه باقیمت ۳۴.۷ دلار در هر بشکه تسویه گردید.


💢 توافق برای کاهش ۱۰ میلون بشکه‌ای


کرملین روز چهارشنبه از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در خصوص هماهنگی بین این دو کشور برای محدودیت‌های تولید نفت و پایبندی به توافق اوپک خبر داد. بااین‌وجود بسیاری از فعالان بازار معتقد هستند که پیش از برگزاری نشست آتی اوپک و متحدانش در خصوص توافق کاهش میزان تولید، روسیه با ارسال سیگنال‌هایی به دنبال عدم همکاری با این گروه هست. این گروه موسوم به اوپک پلاس برای کاهش حدود ۱۰ میلیون بشکه‌ای میزان تولید در ماه‌های مه و ژوین توافق نموده‌اند. به گفته Phil Flynn کارشناس ارشد گروه Price Futures Group، این توافق بر روی کاغذ بسیار عالی به نظر می‌رسد، حال‌آنکه بازار تا مشخص شدن جزییات دقیق این توافق، عملی شدن آن و همچنین مدت‌زمان اجرایی شدن این توافق نسبت به هیجانات ایجادشده بدون پاسخ خواهد بود.


💢 کاهش ۱۲ درصدی اقتصاد منطقه یورو


پیش‌بینی‌های بدبینانه از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی نیز بر بازارهای جهانی نفت‌خام سایه افکنده است. اقتصاددانان تخمین می‌زنند که در طی هفته گذشته در حدود ۲ میلیون نفر دیگر در ایالات‌متحده درخواست اولیه برای بیمه بیکاری ارایه داده باشند. به گفته Jim Ritterbusch، رییس شرکت Ritterbusch and Associates، کاهش در موجودی ذخایر داخلی با سرعت بسیارکمی نسبت به کاهش میزان تولید در حال انجام است چراکه پالایشگران برای ازسرگیری کامل فعالیت‌های پالایشی همچنان مردد هستند. همچنین رییس بانک مرکزی اروپا طی یادداشتی بیان داشت که اقتصاد منطقه یورو در سال جاری در حدود ۸ الی ۱۲ درصد کاهش خواهد یافت و هشدار داد که این امر می‌تواند نتایج وخیمی را دربرداشته باشد.


💢 تقاضای ضعیف برای سوخت


یکی دیگر از نشانه‌های تقاضای ضعیف سوخت نیز کارکرد پالایشگاه‌های ژاپن با ۵۶.۱ درصد ظرفیت است که از سال ۲۰۰۵ بی‌سابقه بوده است. بر اساس داده‌های موسسه نفت آمریکا(API) موجودی ذخایر نفت‌خام، بنزین و فرآورده‌های میان تقطیر این کشور در هفته گذشته روندی افزایشی داشته است.


#اختصاصی_بیدار #زنجیره_نفت #بازارجهانی


➖➖➖➖➖


خبرها و تحلیل های اختصاصی را در کانال #بیدارنامه کارگزاری #اقتصادبیدار دنبال کنید


انتهای خبر

0
0