ارز دیجیتال
1400/07/07
16:20
مستر گاکس؛ همستری که بهتر از وارن بافت معامله می‌کند!

مستر گاکس (Mr Goxx) نام معامله‌گر مشهوری است که بازدهی معاملات آن تاکنون بیشتر از سهام شرکت‌های مطرح جهان و البته شرکت سرمایه‌گذاری وارن بافت، یکی از ثروتمندترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ، بوده...

مستر گاکس (Mr Goxx) نام معامله‌گر مشهوری است که بازدهی معاملات آن تاکنون بیشتر از سهام شرکت‌های مطرح جهان و البته شرکت سرمایه‌گذاری وارن بافت ، یکی از ثروتمندترین و موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ، بوده است. نکته جالب اینجاست که این معامله‌گر یک همستر است!


به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از منابع مختلف، مستر گاکس به دو دلیل مشهور شده است؛ اول اینکه از نظر بازدهی معاملات تاکنون بسیاری از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را پشت سر گذاشته است و دوم اینکه او یک همستر است!


این جانور معامله‌گر در کنار قفس معمولی خود یک دفتر کار هم دارد. هر روز که مستر گاکس وارد دفتر کار خود می‌شود یک برنامه ویدئویی زنده در شبکه اجتماعی توییچ (Twitch) آغاز می‌شود و حساب توییتر این همستر به دنبال‌کنندگانش اطلاع می‌دهد که مستر گاکس یک جلسه معاملاتی را آغاز کرده است.


او با راه رفتن در یک چرخ ارز دیجیتالی که می‌خواهد خریدوفروش کند را انتخاب می‌کند. نشان‌گر این چرخ بین نام ارزهای مختلف حرکت می‌کند و روی هر نامی که متوقف شود، آن ارز برای معامله انتخاب می‌شود. دفتر مستر گاکس دو تونل دارد که یکی برای خرید و دیگری برای ثبت سفارش فروش است.


ابزار الکترونیکی‌ای که به دفتر مستر گاکس متصل شده است، معاملات را مطابق تصمیمات او پیش می‌برد. به این صورت که اگر از تونل خرید عبور کند سفارش خرید ثبت کرده و اگر از تونل فروش عبور کند آن دارایی را به فروش می‌رساند.


مستر گاکس؛ همستری که بهتر از وارن بافت معامله می‌کند!

تصویر مربوط به دفتری که صاحبان مستر گاکس برای همستر خود طراحی کرده‌اند ایده این فعالیت مربوط به دو مرد آلمانی است که حدود ۳۰ سال سن دارند و ترجیح می‌دهند که هویت خود را مخفی نگه‌دارند.


آنها گفته‌اند:


احساس کردیم که این روزها همه چیز خیلی گران شده و پس‌اندازکردن با وجود مبلغی که باید برای اجاره خانه بپردازیم بسیار سخت شده است. به نظر می‌رسد که بسیاری از هم‌نسل‌های ما گزینه دیگری جز واردکردن پس‌انداز خود به [بازار] ارز دیجیتال ندارند و [این در حالی است که بسیاری از آنها] تصوری هم از این [بازار] ندارند.


آنها درباره چگونگی شکل‌گیری این ایده گفته‌اند:


داشتیم درباره اینکه همسترمان می‌تواند در مقایسه با انسان‌ها تصمیمات سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌تری بگیرد یا خیر، شوخی می‌کردیم.


نام مستر گاکس خود به نوعی به خطرات احتمالی بازار ارز دیجیتال اشاره دارد. مت گاکس (Mt. Gox) که زمانی بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان بود، چند سال پیش مورد حمله هکرها قرار گرفت. در این حمله صدها هزار بیت کوین از حساب مت گاکس به سرقت رفت و این صرافی در نهایت مجبور شد که اعلام ورشکستگی کند.


مستر گاکس تاکنون چقدر سود کرده است؟

مستر گاکس در ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) کار خود را با ۳۲۶ یورو و خرید ارز دیجیتال استلار آغاز کرد. با گذشت یک ماه و ثبت ۹۵ سفارش، ارزش موجودی گاکس ۷.۳ درصد سقوط کرد. با این حال بازدهی کلی معاملات این همستر جسور تا تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) ۱۹.۴۱ درصد بوده است.


محاسبات وب‌سایت پروتوس (Protos) نشان می‌دهد که بازدهی معاملات مسترگاکس از بازارهای اصلی سهام مانند شاخص ۱۰۰ شرکت برتر فایننشیال تایمز (FTSE۱۰۰)، داو جونز (Dow Jones) و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری وارن بافت، یعنی برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) هم بیشتر بوده است.


اگر بخواهیم عملکرد او را با ارزهای دیجیتال مقایسه کنیم، بازدهی معاملات مستر گاکس گاهی بالاتر از بازدهی بیت کوین قرار می‌گیرد.


مستر گاکس؛ همستری که بهتر از وارن بافت معامله می‌کند!

نمودار مقایسه بازدهی معاملات مستر گاکس با بیت کوین، سایر شرکت‌ها و مطرح‌ترین بازارهای مالی البته که مستر گاکس یک شرکت سرمایه‌گذاری یا معامله‌گر واقعی نیست و صاحبان آن هم در توییت‌های خود تاکید می‌کنند که اقدامات این همستر نباید به‌عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.


صاحبان مستر گاکس گفته‌اند:


[ارزهای دیجیتال] موضوعات بحث‌برانگیزی هستند و همان‌طور که درمورد بیشتر موضوعات در اینترنت بحث می‌شود، به نظر می‌رسد که این بحث هم می‌تواند خیلی سریع داغ شود و به بی‌احترامی کشیده شود. این دو مرد آلمانی گفته‌اند که ترجیح می‌دهند مستر گاکس چهره «سرگرم‌کننده پروژه جانبی» آنها باشد. آنها می‌گویند ایده مستر گاکس به‌عنوان یک سرگرمی در دوران همه‌گیری کرونا به ذهنشان خطور کرده است.


مستر گاکس؛ همستری که بهتر از وارن بافت معامله می‌کند!

تصویر منسوب به مستر گاکس یکی از صاحبان مستر گاکس که مدرس و متخصص مدل‌سازی است، می‌گوید دوست دارد گاهی با ایده‌های بامزه مردم را به فناوری ‌های جدید علاقه‌مند کند. دیگر صاحب مستر گاکس یک برنامه‌نویس است و این دو از زمان دانشگاه با یکدیگر دوست بوده‌اند. صاحبان این همستر که کیلومترها دورتر از یکدیگر زندگی می‌کنند، به‌نوعی با همکاری یک‌دیگر و از راه دور فعالیت‌های مستر گاکس را مدیریت می‌کنند.


یکی از صاحبان مستر گاکس گفته است:


از زمانی که همسترم کار خود را آغاز کرده است، از تمام اطرافیانم می‌خواهم که اطلاعات بیشتر درباره ارزهای دیجیتال کسب کنند. بیشتر افراد معمولا با شنیدن نام بلاک چین فرار می‌کنند.


همچنین بخوانید: در میان گذاشتن یک حقیقت؛ هیچ کس با سود معامله و ترید ثروتمند نمی‌شود!


بازدید از دفتر کار مستر گاکس!

تقریبا تمام چیزی‌هایی که در دفتر کار مستر گاکس وجود دارد دست‌ساز است، به جز چند قطعه که طرفداران این همستر برایش ساخته‌اند.


معاملات دفتر مستر گاکس به‌طور خودکار انجام می‌شود و از فناوری‌های متعددی مانند اسکریپت‌نویسی، میکروکنترلرها، کامپیوترهای تک‌بردی، مدل‌سازی کامپیوتری، پرینترهای ‌سه‌بعدی، برش لیزری و مواردی از این دست، در طراحی این دفتر استفاده شده است. صاحبان مستر گاکس گفته‌اند که این دفتر «پیاده‌سازی نسبتا پیچیده‌ای» داشته است، اما همچنان برنامه‌هایی برای توسعه آن دارند.


مستر گاکس؛ همستری که بهتر از وارن بافت معامله می‌کند!

تصویر مدل سه‌‌بعدی دفتر کار مستر گاکس صاحبان این همستر معامله‌گر گفته‌اند:


چیزهای زیادی در ذهن داریم که تماشای همه چیز را [برای مخاطبان] بسیار سرگرم‌کننده‌تر می‌کند و فضای بیشتری را برای بازی‌کردن در اختیار مستر گاکس قرار می‌دهد.


مستر گاکس مانند یک مدیر موفق ساعاتی از روز را به استراحت اختصاص می‌دهد. دریچه ورودی دفتر کار او همیشه باز است، مگر در مواقعی که به نظافت نیاز داشته باشد، بنابراین او هر زمان که بخواهد می‌تواند کار را تعطیل کند.


انتهای خبر

0
0