همفکران
1400/09/10
15:48
گزارش بازار /کام تلخ

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز از دومین هفته معاملاتی آذر ماه، بیش از ۱۷ هزار واحد معادل ۱.۲۵ درصد عقبگرد داشت و تا سطح ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار واحد تنزل یافت. نماگر ها از همان لحظه شروع در مسیر نزولی قرار گرفتند و یک نفس در این مدار منفی حرکت کردند. امروز در کوچکترهای بازار هم اثر قابل توجهی از خریداران به چشم نمی خورد بنابراین شاخص هموزن هم با افت حدود ۵ هزار واحدی روزش را به پایان رساند. شنفت، وتجارت و وپخش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. وتجارت به رشد ۱.۵ درصدی در قیمت پایانی بسنده کرد اما ...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز از دومین هفته معاملاتی آذر ماه، بیش از ۱۷ هزار واحد معادل ۱.۲۵ درصد عقبگرد داشت و تا سطح ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار واحد تنزل یافت. نماگر ها از همان لحظه شروع در مسیر نزولی قرار گرفتند و یک نفس در این مدار منفی حرکت کردند. امروز در کوچکترهای بازار هم اثر قابل توجهی از خریداران به چشم نمی خورد بنابراین شاخص هموزن هم با افت حدود ۵ هزار واحدی روزش را به پایان رساند. شنفت، وتجارت و وپخش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. وتجارت به رشد ۱.۵ درصدی در قیمت پایانی بسنده کرد اما دو نماد دیگر با صف خرید به تعطیلات رفتند. فارس، شپدیس و کگل بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. شپدیس در کف قیمت روزانه به صف فروش رفت و تا انتها در صف ماند اما دو نماد دیگر به صف نرسیدند.


فرابورس هم با برتری فروشندگان دنبال شد به طوری که شاخص کل این بازار ۲۲۵ واحد عقب نشینی داشت و به ۱۹ هزار ۲۳۶ واحد رسید. زاگرس، آریا و کگهر بیش از همه اثر منفی داشتند و غصینو و فجهان بیش از همه اثر مثبت باقی گذاشتند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه در بازار امروز هم شاهد خروج پول های خرد بودیم، خروجی که باز هم افزایشی بود و به رقم ۴۱۵ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد نیز حدود ۲.۹ هزار میلیارد تومان ثبت شد. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۶۸ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۳۴ میلیارد دلار کاهش یافت.




ترین های معاملات بورس

شیمیایی ها، خودرویی ها و فلزات اساسی سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت بانک، خودرو و سرمایه گذاری ها به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات بودند. نمادهای وتجارت، خبهمن و خگستر نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول حقیقی


صندوق های قابل معامله با اختلاف پذیرای بیشترین پول حقیقی بودند. در مقابل شیمیایی ها، فلزات اساسی و بیمه ای ها بیش از همه خروج پول حقیقی را تجربه کردند. در بین نمادها نیز وگردش، شفن و شبصیر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و فسبزوار، سمگا و شستا بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



دومین هفته معاملاتی آذرماه هم نتوانست کام بورس بازان را شیرین کند و سهامداران را با کامی تلخ روانه تعطیلات کرد. امروز خبری جز رکود، رخوت، فزونی عرضه نبود و تا جایی که چشم می دیدی پرچم سرخ فروشندگان بود که رخ نمایی میکرد.


بانکی ها که روز گذشته جز پرتقاضاترین ها بودند، امروز نیز در مدار مثبت اما متعادلتر دنبال شدند. اگرچه در نیمه دوم فروشندگان بازار به این صنعت هم رحم نکردند و عمده نماد های این گروه را به پایین کشیدند. البته علاوه بر وگردش، وتجارت نیز توانست در دقایق پایانی از چنگ فروشندگان رها شود و تا محدوده مثبت ۲ درصد پیشروی کند.


حجم کم معاملات، ابهامات زیاد در بازار، افت بازارهای جهانی، فشار فروش و از آن بدتر تماشاچی بودن معامله گران امر مشهود این روزهای بازار است.


به نظر برای ایجاد گشایش در این بازار بیمار، به یک شوک قوی احتیاج داریم.




ن مادهای مشکوک

در بازه ۷ روزه و ۳۰ روزه نماد خعمرا بیشترین حجم مشکوک را داشتند.



این نماد اگرچه که ماه هاست با برتری خریداران در سقف قیمتی روزانه دنبال میشود، اما حجم بسیار پایین معاملاتش اجازه رشد قیمتی چشمگیری به آن نداده است. خعمرا که در این مدت بیشترین حجم معاملاتش زیر یک میلیون سهم بوده، طی روز جاری بیش از ۲.۵ میلیون سهم در آن جا به جا شد.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه

بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را دیران با ۵ درصد، شفا با ۴.۹۹ درصد و غبهنوش با ۴.۹۹ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام ولیز با ۸.۳۷ درصد، لپارس با ۴.۹۴ درصد و کسرام با ۴.۹۳ درصد افت خورد.



در لحظه تنظیم این گزارش

دلار امروز نیز نزولی بود و با بیش از ۱۰ درصد افت، هم اکنون با قیمت ۲۶ هزار و ۷۵ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید حدود ۰.۶۳ درصد نسبت به روز قبل افزایش داشت و به ۱۲ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان رسید.



انس طلا ۰.۷ افزایش ارزش داشت و ۱۷۸۶ دلار گزارش شده است.


انتهای خبر

0
0