مبین تحلیل
1399/12/03
11:17
📌خلاصه اطلاعات کنفرانس #برکت 🔶 تولید واکسن کرونا به شکل کامل در شرکت شفا فارمد از شرکت های زیر مجموعه گروه دارویی برکت به ترتیب طراحی و فاز های مط...

📌 خلاصه اطلاعات کنفرانس #برکت



🔶 تولید واکسن کرونا به شکل کامل در شرکت شفا فارمد از شرکت های زیر مجموعه گروه دارویی برکت به ترتیب طراحی و فاز های مطالعاتی و تست های حیوانی را با موفقیت پشت سر گذاشته و هم اکنون در حله تست انسانی است که نتیجه اولیه فاز مطالعات بالینی تا کنون بسیار موفقیت آمیز بوده است.



🔶 فاز اول تولید واکسن کرونا با ظرفیت ۲ تا ۳ میلیون دور در ماه تا بیستم اسفند ماه سال جاری و فاز صنعتی آن با ظرفیت ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه تا اوایل خرداد ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد. لازم به ذکر است این ظرفیت ها مربوط به واکسن نوع Inactive بوده و ظرفیت های مربوط به واکسن MRNA و نوترکیب نیز به آن اضافه خواهد شد.



🔶 تا کنون با سه کشور لبنان ، سوریه و ونزوئلا مذاکراتی برای صادرات واکسن صورت پذیرفته و هر سه شرکت آمادگی خود را برای خرید اعلام کرده اند. همینطور پس از رفع نیاز داخل ، پتانسیل صادرات حداقل ۵ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن برآورد گردیده است.



🔶 واکسن روسی از نوع نوترکیب Ad۵ و Ad۲۶ است که ژن اسپایک ویروس کرونا به آن منتقل گردیده است مشابه این واکسن توسط آکسفورد نیز تولید میشود. واکسن کوویران برکت از نوع ویروس کشته میباشد که در تست بر روی واریانت جدید انگلیسی کووید ۱۹ نیز با موفقیت ۱۰۰٪ سپری شده است. واکسن برکت مشابه نوع چینی است و کلیه مزایای آن را نیز دارد.



🔶 هرگونه هزینه اجتماعی یا کمک بلاعوض دراین خصوص به صورت کامل از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به عهده گرفته شده و گروه دارویی برکت مطابق با روال سایر گروه های دارویی بورسی به کسب و کار تخصصی خود ادامه خواهد داد.



➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0