اقتصاد آنلاین
1399/12/12
18:17
خدمات حقوقی با کسب وکار شدن وکالت ارزان شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از آنجا که وکالت کسب وکار است، لذا انحصار از آن باید برداشته شود و یکی از نتایج رفع انحصار، کاهش هزینه‌های وکالت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ، صادرکنندگان مجوز کسب وکار اجازه ندارند به دلیل اشباع بود بازار از پذیرش از صدور مجوز کسب وکار امتناع کنند. با این وجود وکلا سال‌هاست به بهانه کسب وکار نبودن وکالت و با ایجاد ظرفیت در آزمون وکالت، مانع از ورود بسیاری از جوانان مستعد و توانمند به حوزه وکالت می‌شوند. طبق آمار تنها ۴ درصد از داوطلبان آزمون وکالت موفق به قبولی می‌شوند.


در این رابطه خلیل بهروزی‌فر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ، درباره مقابله با انحصار در ظرفیت پذیرش وکالت، گفت: ایجاد انحصار از جمله مشکلات و موانع پیش روی تمام کسب وکارها است. در حال حاضر وکالت در انحصار است و این موضوع ظلم آشکار به فارغ التحصیلان رشته حقوق است.


وی افزود: به دلیل اینکه وکالت کسب و کار است، انحصار آن باید برداشته شود. این موضوع هزینه‌های مرتبط با وکالت را کاهش می‌دهد و بازار آن را رقابتی می‌کند.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید نسبت به افزایش تعداد وکیل اقدام شود، گفت: کانون وکلا باید نسبت به افزایش ظرفیت پذیرش وکیل اقدام کند. در حال حاضر تعداد زیادی از فارغ التحصیل‌های رشته حقوق بیکار هستند. در صورتی که صلاحیت علمی معیار جذب وکیل باشد، قطعا برای تعداد زیادی از فارغ التحصیلان حقوق، اشتغال‌زایی خواهد شد.


وی تصریح کرد: این که هر سال یک تعداد مشخصی اجازه وکالت پیدا می‌کنند، منطقی نیست و زمینه ساز انحصار شده است. انحصار موجود در بازار وکالت باید شکسته شود.


انتهای خبر

0
0