بتاسهم
1400/03/18
08:27
#خاور برنامه تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری ایکوپرس: مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل‌ گفت: امسال برنامه تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودرو را در دستور کار داری...

#خاور برنامه تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری


ایکوپرس: مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل گفت: امسال برنامه تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودرو را در دستور کار داریم؛ این رقم نسبت به ۳۷۰۰ دستگاه تولید سال گذشته، افزایش بیش از دو‌برابری دارد. جواد توسلی‌مهر افزود: تحقق این برنامه، درآمد ۵/ ۳برابری حاصل از فروش را نیز در پی خواهد داشت. توسلی‌مهر تمرکز اصلی ایران‌خودرو دیزل در سال‌جاری را افزایش تولید و استفاده از توان داخلی دانست و گفت: تمرکز بر تولید داخل محصولات سبب رشد چشمگیر در شرکت‌‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو دیزل شد، به‌طوری که در چهار ماه پایانی سال گذشته، تولید این شرکت‌ها نزدیک به پنج برابر شد.


وی افزود: در چهار ماه پایانی سال ۹۹، سهم تولید محصولات داخلی ایران‌خودرو دیزل به‌صورت میانگین به ۹۴ درصد رسید، این در حالی است که در هشت ماه ابتدایی سال، این میزان حدود ۴۳ درصد بوده است. بر اساس شاخص تولید، شاهد رشد ۶/ ۲برابری تولید همگن و ۷/ ۱برابری تولید تعدادی نسبت به سال ۹۸ بودیم. این ارقام نشان می‌دهد، ایران‌خودرو دیزل به تولید محصولات با عمق ساخت داخل بالا روی آورده است.



مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل با اشاره به کسب امتیاز ۷۷۴ و اخذ رتبه سوم توسط این شرکت در جلب‌رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، گفت: با توجه به برنامه‌‌هایی که امسال برای این حوزه با محوریت شرکت گواه در نظر گرفته‌ایم، رضایتمندی مشتریان ایران‌خودرو دیزل افزایش خواهد یافت.



وی با بیان اینکه در سال گذشته شاهد ارتقای رده کیفی سه محصول کشنده فوتون از ۳ به ۴ ستاره، کامیون واگن هود از ۲ به ۳ ستاره و مینی‌بوس آرین از ۲ به ۳ ستاره بودیم، گفت: اتوبوس شهری نیز با رده کیفی ۳ستاره به بازار عرضه شد؛ در سایر محصولات نیز شاهد کاهش نمرات منفی بودیم. توسلی‌مهر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰، تولید ۷۱ درصدی محصولات داخلی و ۲۹ درصدی محصولات مونتاژی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: با تولید ۸۲۰۰ دستگاه خودروی تجاری، شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو دیزل نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه خواهند کرد.



انتهای خبر

0
0