رمزارز نیوز
1400/12/16
12:33
این هفته از این پنج رمزارز غافل نشوید!

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۴ مارس بار دیگر به زیر سطح ۴۰ هزار دلار سقوط کرد و در طول آخر هفته هم، در همان محدوده معامله شد.… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. ریپل ۳. نییر پروتکل ۴. مونرو ۵. ویوز قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۴ مارس بار دیگر به زیر سطح ۴۰ هزار دلار سقوط کرد و در طول آخر هفته هم، در همان محدوده معامله شد. اگرچه در چند روز گذشته، قیمت‌ها در بازار کریپتو بی‌ثبات بوده‌اند، اما داده‌های شرکت تحلیلی گلس‌نود نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران سازمانی از دسامبر ۲۰۲۱ در حال انباشت بیت کوین از طریق خرید سهام صندوق تراست بیت کوین شرکت گری‌اسکیل (GBTC) هستند.


یک نشانه مثبت دیگر این‌که، سرمایه‌گذاران این نوع صندوق‌ها وحشت نکرده و دارایی‌های خود را نفروخته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که دیدگاه سرمایه‌گذاران سازمانی در بلندمدت همچنان صعودی است.


این هفته از این پنج رمزارز غافل نشوید!

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته. به گزارش وبسایت کوین‌تلگراف، به گفته تحلیلگران، در صورت ادامه سقوط بازارهای سهام ایالات متحده، بیت کوین هم ممکن است تحت فشار باقی بماند، اما در نهایت، آنها انتظار دارند که رمزارزها رو به جلو حرکت کنند.


اگرچه این روزها، روند کلی بازار کریپتو نزولی است، اما برخی از آلت کوین‌ها نشانه‌هایی از حیات را نشان می‌دهند. بیایید نمودار پنج ارز دیجیتال برتر را که این هفته پتانسیل رشد دارند، بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۴ مارس به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کرد و این نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش برای به دست آوردن دست برتر هستند. گاوها سعی کردند با بالا کشاندن قیمت به بالای میانگین‌های متحرک، خرس‌های مهاجم را به دام بیاندازند، اما شکست خوردند.


این هفته از این پنج رمزارز غافل نشوید!

نمودار روزانه BTC/USDT. اگر قیمت کمتر از میانگین‌های متحرک باقی بماند، خرس‌ها سعی خواهند کرد جفت BTC/USDT را به خط حمایت کانال صعودی بکشند. گاوها احتمالا از این سطح به طور تهاجمی دفاع می‌کنند. بازگشت قوی از این حمایت نشان می‌دهد که این جفت می‌تواند برای چند روز دیگر در کانال باقی بماند.


اگر قیمت از سطوح فعلی بالاتر برود و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰،۴۷۴ دلار) عبور کند، این دیدگاه نزولی کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این نشان‌دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است. سپس گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت خط مقاومت کانال سوق دهند.


۲. ریپل

ریپل در چند روز گذشته در تلاش بود تا از خط روند نزولی بالاتر برود، اما خرس‌ها همچنان موضع خود را حفظ کردند. یک نکته مثبت جزئی این‌که، گاوها تسلیم نشده‌اند و سعی می‌کنند از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۷۲ دلار) دفاع کنند.


این هفته از این پنج رمزارز غافل نشوید!

نمودار روزانه XRP/USDT. میانگین‌های متحرک مسطح و RSI نزدیک به نقطه میانی، امتیاز واضحی به گاوها و خرس‌ها نمی‌دهد. اگر گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی ببرند و حفظ کنند، احتمالا مومنتوم افزایش یافته و قیمت جفت XRP/USDT می‌تواند تا ۰٫۹۱ دلار افزایش یابد. بسته شدن قیمت بالاتر از این سطح می‌تواند مسیر را برای آزمایش مجدد مقاومت روانی ۱ دلار هموار کند.


در مقابل، اگر قیمت سقوط کند و به زیر ۰٫۶۹ دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره کنترل را در دست دارند. در چنین شرایطی، این جفت می‌تواند به ۰٫۶۲ دلار سقوط کند.


۳. نییر پروتکل

در چند روز گذشته، قیمت نییر پروتکل بین میانگین‌های متحرک قرار داشت. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱ دلار) می‌فروشند، در حالی که گاوها با کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰ دلار) می‌خرند.


این هفته از این پنج رمزارز غافل نشوید!

نمودار روزانه NEAR/USDT. RSI نزدیک به نقطه میانی است و متحرک نمایی ۲۰ روزه هموار شده که نشان‌دهنده وضعیت تعادل بین گاوها و خرس‌ها است. اگر قیمت از سطح فعلی برگردد و به بالای ۱۲ دلار برسد، نشان می‌دهد که گاوها در حال بازگشت هستند. در این صورت، قیمت جفت NEAR/USDT می‌تواند تا ۱۴ دلار افزایش یابد، جایی که ممکن است دوباره با مقاومت شدید خرس‌ها مواجه شود.


برخلاف این فرض، اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، نشان می‌دهد که خرس‌ها دست بالا را دارند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به حمایت ۸ دلاری سقوط کند.


۴. مونرو

در چند هفته گذشته، قیمت مونرو در حال تصحیح در یک کانال نزولی بوده است. در این میان، گاوها در حال خرید در کف در ۱۳۴ دلار هستند و سعی در تشکیل یک الگوی basing دارند. این امر منجر به تثبیت قیمت بین ۱۳۴ تا ۱۸۸ دلار در چند روز گذشته شده است. متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۴ دلار) کاهش یافته و RSI به نقطه میانی نزدیک شده که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.


این هفته از این پنج رمزارز غافل نشوید!

نمودار روزانه XMR/USDT. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۸۸ دلار ببرند و حفظ کنند، این تعادل به نفع خریداران تغییر خواهد کرد. این امر منجر به تکمیل یک الگوی کف دوقلو خواهد شد که هدف آن، ۲۴۲ دلار است. با این حال، بعید است که این رالی آسان باشد؛ چون انتظار می‌رود خرس‌ها دفاعی قوی در خط مقاومت کانال ایجاد کنند.


برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱۵۵ دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت XMR/USDT را به ۱۳۴ دلار سوق دهند.


۵. ویوز

ویوز یک الگوی کف دوقلو را در ۸ دلار تشکیل داده و به شدت به سمت ۲۱ دلار حرکت کرده است. میانگین‌های متحرک یک تقاطع صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در منطقه خرید اشباع است که نشان می‌دهد گاوها دست بالا را دارند.


این هفته از این پنج رمزارز غافل نشوید!

نمودار روزانه WAVES/USDT. خرس‌ها چالش سختی را نزدیک به سطح ۲۰ دلار ایجاد کرده‌اند، اما یک نکته مثبت این‌که گاوها میدان را ترک نکرده‌اند. اگر قیمت از سطوح فعلی افزایش یابد، نشان می‌دهد که گاوها در حال خرید در کف هستند. این موضوع، امکان آزمایش مجدد سطح ۲۱ دلار را افزایش می‌دهد. اگر گاوها قیمت را به بالای ۲۱ دلار ببرند و حفظ کنند، جفت WAVES/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت ۲۴ دلار و سپس، ۲۷ دلار حرکت کند.


در مقابل، اگر خرس‌ها این جفت را به زیر ۱۶ دلار بکشند و حفظ کنند، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل می‌شود.


انتهای خبر

0
0