کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/05/31
13:43
✅کاهش پنج هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۵۴۱۶ واحد کاهش یافته و ...

✅کاهش پنج هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۵۴۱۶ واحد کاهش یافته و به رقم یک میلیون و ۴۲۴‌هزار واحد رسید.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۷۷۱ واحد رشد کرده و نهایتا در رقم ۳۹۷ هزار و ۲۹۶ واحد متوقف شد. معامله‌گران در این بازار ۳۱۳‌هزار معامله به ارزش ۳۲‌هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که معدنی و صنعتی گلگهر، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل ایران خودرو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز ۳۰‌واحد افزایش یافته و در رقم ۱۸ هزار و ۹۹۰‌واحد ایستاد. فعالان در این بازار ۱۷۷‌هزار معامله به ارزش ۱۴۵۲‌میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکراست که پتروشیمی زاگرس، فرابورس ایران و بیمه کوثر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گوهرزمین و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0