بورسینه
1399/06/12
14:27
🔹 حقوقی‌ها امروز حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند. 🔹 کل ارزش معاملات خرد بیش از هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود،...

🔹 حقوقی‌ها امروز حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از افراد حقیقی سهام خریدند.



🔹 کل ارزش معاملات خرد بیش از هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۶۸ درصد از کل خریدها را انجام دادند یعنی پنج هزار میلیارد تومان وارد بازار کردند و نسبت به حقیقی‌ها ۳۵ درصد برتری داشتند.



🔹 بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "فلزات اساسی"، "چندرشته‌ای صنعتی" و "بانک‌ها و موسسات اعتباری" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "زراعت و خدمات وابسته" و "حمل و نقل آبی" کمی به نفع حقیقی‌ها بود.



🔹 سه نماد #شستا، #خبهمن و #فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #زاگرس، #سامان و #زملارد معطوف بود.



🔹 در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مبلغ ۲۳۳ میلیارد تومان افزایش سهام حقوقی اتفاق افتاد و در معاملات گروه بهمن نیز ۹۸ درصد خریدها از سمت حقوقی بود. از سوی دیگر مازاد خرید کدهای حقیقی در سهام پتروشیمی #زاگرس به ۱۴ میلیارد تومان رسید.




🔹 امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۶ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۳ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول تنها ۶۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0