تحلیل کاربردی هلالات
1400/04/19
08:31
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 19 تیر *صنایع و شرکت ها 1. وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای اعلام کرد که شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک قیمت هر ک...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۱۹ تیر



*صنایع و شرکت ها



۱. وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای اعلام کرد که شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک قیمت هر کیلوگرم شیر خام را ۶,۴۰۰ تومان تصویب کرد و بر اساس مصوبه این شورا شیر خشک، کره، روغن حیوانی، فراورده‌های لبنی و دام زنده آزاد است.



۲. رکورد تازه تولید روزانه ۶۴ هزار تن و ۳۵۹ تن انواع محصولات در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس ثبت شد. همچنین میزان تولید در این گروه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون، به رقم ۶ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۳۳۶ تن رسیده که ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.



۳. تقاضای نفت در هند در ماه ژوئن بهبود یافت، اگرچه هنوز ۷.۶٪ کمتر از ژوئن ۲۰۱۹ بود. LPG ، نفتا و مازوت به جبران کاهش بنزین، گازوئیل و سوخت جت کمک می کنند.



۴. آمارها نشان می‌دهد طی سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ مازاد عرضه متانول در جهان به ۶/ ۷ تا ۱۲ میلیون تن در سال برسد. طبق برآوردها تولید متانول در ایران هم تا سال ۱۴۰۴ به آمار قابل‌توجه ۲۳‌میلیون تن در سال می‌رسد که این میزان از تولید، معادل ۴۵ درصد از تجارت جهانی متانول خواهد بود. از همین رو گفته می‌شود، احتمالا هم صادرات آن با مشکل مواجه می‌شود و هم تولیدکنندگان متانول با کاهش تکلیفی تولید مواجه خواهند شد.



۵. طبق اطلاعات موجود " با اجرای طرح‌های متعدد رفع موانع و گلوگاه‌های تولیدی، تولید تجمعی پتروشیمی شهید تند گویان بیش از ۵۵ هزار تن افزایش یافت."



۶. شرکت کویرتایر در پاسخ به نگرانی نمایندگان فروش خود در اطلاعیه ای گفته است "شرکت کویرتایر تصمیمی برای تغییر در سیاست های فروش ندارد و عرضه محصولات کما فی السابق از طریق شما همکاران محترم ونمایندگان وفادار شرکت کویرتایر انجام خواهد شد." (واکنش به بحث عرضه تایر در بورس کالا)



۷. مدیر عامل شرکت کویر تایر با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال مالی یک میلیون و ۹۹۰ هزار تایرسواری فروش رفته است گفت " طرح‌های توسعه این کارخانه تولید ۵۰ هزار تن انواع تایر tbr و otr است. تولید ۲۰ هزار تن سیم استیل ازجمله‌ی این طرح هاست."



۸. تجارت ایران با افغانستان در مرز دوغارون و ماهیرود به دلیل نفوذ طالبان به حالت تعلیق درآمده است. نیروهای طالبان گمرک اسلام‌قلعه در مرز هرات با ایران را در اختیار گرفته اند.



۹. قیمت زغالسنگ در چین به شدت در حال صعود است. کیوان جعفری طهرانی می گوید "پشت افزایش قیمت زعال کک شو، کمبود شدید عرضه ناشی از توقف گسترده فعالیت های معدنکاری زغال سنگ در معادن اصلی تولید این کشور از اواخر ژوئن تا اوایل جولای، قرار دارد."



۱۰. پس از آنکه دولت چین ۳۰ هزار تن ذخیره شمش روی خود را در اولین مزایده عمومی فلزات در روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته فروخت، حداقل واکنش در قیمت ها ایجاد شد به عبارتی برخلاف انتظار فروش ذخیره دولتی چین نتوانست قیمت «روی» را کاهش دهد که نشان می دهد تقاضا بالا است.



۱۱. در روزهای اخیر فولاد سازان ترکیه موفق به عقد قرارداد های خرید آهن قراضه در اعداد ۴۹۵ و ۴۹۶ دلار برای گرید ۲۰_۸۰ شدند. (نرخ قراضه همبستگی بالایی با شمش cis دارد)



۱۲. پلنر می گوید "با رونق دوباره صادرات بیلت در چین تامین کنندگان ایرانی در حال مذاکره برای بالابردن بهای بیلت هستند. آخرین آفرها با موعد تحویل جولای-آگوست در محدوده ی ۶۱۵-۶۲۰ دلار/ تن FOB قرار داشتند. بهای بیلت ایران در حال حاضر با قیمت قابل قبول ۶۸۰ دلار/ تن CFR از نظر تجار چینی فروخته می شود."



۱۳. در خصوص میدکو "بهره‌برداری از مجتمع فولادسازی زرند، واحد خنک‌سازی کک به روش خشک شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس بابک مس ایرانیان، طرح تجهیز ناوگان عملیات معدنی کارآوران و مجتمع پخت آهک و دولومیت ممرادکو آغاز شد."



۱۴. مدیرعامل ومعادن با حضور در کارخانه کک سازی طبس، از این واحد صنعتی که با ظرفیت تولید سالیانه ۴۵۰ هزار تن کک متالورژی فعال است، بازدید کرد. وی جهت افزایش تولید خواستار راه اندازی ۴ باتری باقیمانده از مجموع ۶ باتری در این مجتمع صنعتی شد.



۱۵. مدیرعامل فملی می گوید " تا پایان تیرماه امسال به اندازه کل سال ۱۳۹۸ فروش خواهیم کرد که این یک اتفاق بزرگ است."



۱۶. چادرملو در حال حاضر دارای یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی می باشد و ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیگر را در دستور کار خود دارد. (این نیروگاه همکنون برق ۲۵۰هزار خانوار را تامین می کند)



۱۷. پارسیس تحلیل می گوید " NAV هر سهم وخارزم ۱۱,۸۴۴ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۴۸ درصد می باشد. همچنین NAV هر سهم وپویا ۷,۹۵۴ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۵۹ درصد می باشد."



۱۸. کاشی پارس افزایش نرخ بابت محصولا خود دریافت کرد.




بخش دوم / ۱۹ تیر

انتهای خبر

0
0