همفکران
1401/03/01
13:53
در مجمع #وامید چه گذشت؟ 📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در روز پنجشنبه با حضور حداکثری سهامداران و نماین...

در مجمع #وامید چه گذشت؟




📌به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید در روز پنجشنبه با حضور حداکثری سهامداران و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد.



✅بر اساس این گزارش مدیرعامل شرکت در ابتدا گزارش فعالیت هیئت مدیره را قرائت کرد و در این بین به نکات مهمی نیز اشاره داشت. به گفته مدیر عامل شرکت ارزش روز پرتفوی شرکت به لحاظ ریالی رتبه اول را در بین شرکت‌های هم گروه دارد و همچنین به لحاظ سرمایه شرکت امید رتبه دوم را پس از ۶۰ تا به خود اختصاص داده است.



✅به گفته مدیر عامل شرکت ارزش روز پرتفوی شرکت به لحاظ ریالی رتبه اول را در بین شرکت‌های هم گروه دارد و همچنین به لحاظ سرمایه شرکت امید رتبه دوم را پس از ۶۰ تا به خود اختصاص داده است.



✅مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری امید در ادامه قرائت گزارش هیئت مدیره به بهای تمام شده ۶۱ درصدی پرتفوی شرکت که به سنگ آهن و فولاد اختصاص دارد اشاره کرد و گفت: ۱۷ درصد بهای تمام شده به واسطه‌گری‌های مالی و ۶ درصد به تجهیزات نفت و گاز اختصاص داده شده است.



✅به گفته وی، بیشتر پروژه های در حال توسعه در شرکت نهان کاوند زمین شامل تولید آهن اسفنجی به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن و تولید مس کاتدی قزاقستان با ظرفیت ۵۰۰۰ تن و تولید بیلت فولادی راور با ظرفیت ۱۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.



✅بر اساس این گزارش شرکت پترو امید آسیا که به صورت تخصصی در ساخت مخازن استراتژیک نفت فعالیت دارد در سال ۱۴۰۰ با کاهش سود ۲۳ درصدی مواجه شده که علت آن مربوط به ذخیره کاهش ارزش به مبلغ ۸۹۹/۷۰۹ میلیون ریال در سنوات گذشته است.



✅در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت #کچاد نیز در خصوص فعالیت های اخیر و برنامه های آینده این شرکت نکاتی را بیان کرد و گفت: در سال۱۴۰۰ حاشیه سود ۵۶ درصد و سود شرکت ۵۰۰/۲۴ میلیارد تومان بوده است که موفق به وصول تمام این مطالبات شده ایم.



✅وی با بیان اینکه سرمایه گذاری های خارج از کشور ظرف دو سال آینده به نتیجه میرسد افزود: تنوع سازی سبد محصولات شرکت بیش از ۱۰ محصول از جمله طلا، مس، آهن اسفنجی و شمش از دیگر برنامه‌های پنج ساله شرکت چادرملو به شمار میرود. فرآیند تامین سنگ از معادن زیرزمین در گل گهر برای نخستین‌بار در حال انجام است.



✅براساس این گزارش، شرکت چادرملو در حال احداث ۲ واحد نیروگاه حرارتی ۴۶ و ۱۰۰ مگاواتی است. شرکت خاکبرداری معدنD۱۹ و بهره برداری از کارخانه گندله شماره ۲ به ظرفیت ۵ میلیون تن را آغاز کرده و برای حمل و نقل ریلی و جاده‌ای نیز جهت خرید واگن در حال مذاکره است.



✅به گفته مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو این مجموعه در حال احداث دو کارخانه ذوب ورق است که یکی از آنها در انتهای مراحل مناقصه میباشد.همچنین در حال راه اندازی اولین کارخانه اجرام نسوز به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال است که تقریبا مذاکرات آن با تیم آلمانی قطعی شده است.



✅در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت #کگهر نیز درباره اهم اقدامات شرکت مطالبی را به سهامداران گفت. وی با بیان اینکه لغو همه قرارداد های پیش فروش شده و جلوگیری از خام فروشی سنگ ها از مهمترین اقدامات سال گذشته شرکت گوهر زمین بود افزود: این امر در کوتاه مدت سود شرکت را کاهش داد ولی در بلند مدت به نفع شرکت و کشور است.


مدیرعامل سنگ آهن گهر زمین گفت: سود شرکت در سال گذشته می توانست به رقم ۱۴ هزار میلیارد تومان برسد اما محدودیت‌های صادراتی دولت مانع محقق شدن این امر شد. همچنین در سال گذشته کارخانه گندله سازی ۵ میلیون تنی و کنسانتره سه راه اندازی شد.



✅وی با بیان اینکه وضع عوارض صادراتی به سود آوری شرکت ضربه می زند گفت: زمانی که نرخ گندله ۲۲۰ دلار بود ، مانع از صادرات ما شد و در حال حاضر به سختی ۱۲۰ دلار می فروشیم.



✅در ادامه این جلسه مدیر عامل شرکت #پکویر نیز به بیان نکاتی در خصوص وضعیت شرکت پرداخت و گفت: در سال ۱۴۰۰ پرس پخت کارخانه را که طراحی یک شرکت ژاپنی بود در کارخانه بیرجند توانستیم بومی‌سازی کنیم و این امر حدود ۵۶ میلیارد تومان صرفه جویی نقدی برای شرکت به همراه داشت.


به گفته وی شرکت کویر تایر در حال حاضر انواع تایر های ۱۳ الی ۲۰ را تولید می کند و اولین تولید کننده تایر سبز در حوزه کاهش آلودگی های زیستی است.


به گزارش همفکران در پایان این جلسه شرکت سرمایه گذاری امید به ازای هر سهم ۱۰۳ تومان سود نقدی تقسیم کرد.

انتهای خبر

0
0