آکادمی هلاکوئی
1401/04/24
13:10
علاقه ۳۴ درصدی گیمرها برای استفاده از رمزارزها در متاورس

علیرغم واکنش شدید بخشی از جامعه بازی‌ها، یک…

علیرغم واکنش شدید بخشی از جامعه بازی‌ها، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که یک سوم گیمرها علاقه خود را به استفاده از رمزارز در متاورس(Metaverse) ابراز کرده‌اند و بیشتر گیمرها باور ندارند که متاورس تاثیر مثبتی بر بازی خواهد داشت.


این نظرسنجی روز چهارشنبه توسط توسعه دهنده نرم افزار سازمانی گلوبانت(Globant) منتشر شد و توسط YouGov انجام شد و ماه گذشته از ۱۰۰۰ گیمر بزرگسال رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و/یا موبایل نظرسنجی کرد که ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان علاقه‌مند به انجام تراکنش‌های رمزارزی در متاورس بودند.


مفهوم بازی برای کسب درآمد (P۲E) در متاورس نیز با استقبال نسبتا خوبی توسط گیمرها مواجه شده است، به طوری که ۴۰درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که “علاقه مند به دنبال ترکیبی از هر دو جنبه بازی و درآمد” هستند. در حالی که ۱۱ درصد اعلام کردند که علاقه بیشتری به کسب درآمد دارند و ۴۹ درصد اظهار داشتند که فقط به بازی علاقه دارند.


بیش از نیمی (۵۳درصد) از پاسخ دهندگان نیز اظهار داشتند که اگر بتوانند از کار خود ارز دیجیتالی کسب کنند، با خوشحالی در دنیای بازی های مجازی کار خواهند کرد.


از نظر توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، ۱۶ درصد از گیمرها اظهار داشتند که حداقل یکی از آنها را در گذشته خریداری کرده‌اند. با این حال، مشخص نیست که آیا آنها NFT های مرتبط با بازی هستند یا خیر.


بیش از نیمی (۵۲درصد) از گیمرها بر این باورند که متاورس صنعت بازی های ویدئویی را تغییر خواهد داد و تعداد زیادی از ۴۱درصد فکر می کنند که متاورس تاثیر مثبتی بر صنعت خواهد داشت (در مقابل ۲۵ درصد مخالف).


قابل توجه است، با این حال، علیرغم اینکه ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان فناوری بلاک چین را با متاورس مرتبط می کنند، تنها یک پلتفرم بومی بلاک چین در فهرست شناخته شده ترین برندهای متاورس قرار گرفت.


متا با ۷۳ درصد، سازندگان Fortnite Epic Games با ۲۷ درصد، Roblox با ۲۱ درصد، سندباکس مبتنی بر اتریوم با ۱۵ درصد و توسعه دهندگان Pokemon Go Niantic با ۱۰ درصد قرار دارند.


برخی از گیمرهای سرسخت بارها نسبت به ارزهای دیجیتال و NFT ابراز بیزاری کرده اند، که اغلب در پاسخ به شرکت ها و برندهای بزرگی که چنین ادغام هایی را در خطوط تولید خود اعلام کرده اند.


آنها از تاثیر زیست محیطی این فناوری انتقاد و پیشنهاد می کنند که تاثیر منفی بر تجربه بازی دارد، اما به نظر می رسد دلیل اصلی این باور است که شرکت ها فقط به دنبال گرفتن پول در مسیری مشابه با ریزتراکنش های بحث برانگیز در بازی هستند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0