اقتصاد آنلاین
1400/02/06
14:46
عملکرد میدکو در فروردین ماه۱۴۰۰ / افزایش ۳۱۰میلیاردی سرمایه‌گذاری میدکو در شرکت‌های غیر بورسی

ارزش بازاری میدکو در فروردین ماه، دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان باقی ماند. همچنین این شرکت بیش از ۳۱۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید انجام داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در اولین ماه سال ۱۴۰۰، ارزش بازاری شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، بدون تغییر نسبت به ماه گذشته در رقم دو هزار و ۳۰۰میلیارد تومان ثابت ماند.


بیمه اتکایی ایرانیان همچنان تنها سهام بورسی پرتفوی میدکو است و طی فروردین ماه میدکو سرمایه‌گذاری جدیدی در شرکت‌های بورسی انجام نداد. با این وجود در همین مدت میدکو اقدام به خرید بیش از ۳۱۰میلیارد تومان از سهام شرکت‌های خارج از بورس کرد. در فروردین ماه میدکو حدود ۲۰۰میلیارد تومان سهام شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان مانا را خریداری کرد. همچنین میدکو سرمایه‌گذاری خود را در شرکت توسعه صنایع و معادن گهر مس، ۸۲میلیارد تومان افزایش داد و بیش از ۲۸میلیارد تومان از سهام سایر شرکت‌های خارج از بورس خریداری کرد.


در پایان فروردین ماه، مالکیت میدکو در صنعت فلزات اساسی، بیش از ۹۳درصد رقم خورد. به این ترتیب همچنان این صنعت بیشترین سهم از پرتفوی میدکو را به خود اختصاص داده است و پس از آن گروه پیمانکاری صنعتی با ۶.۴درصد در رتبه دوم مالکیت میدکو قرار دارد.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


میدکو فروردین
انتهای خبر

0
0