صکوک
1400/10/29
12:34
عرضه ۵ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای ایران خودرو

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو (سهامی عام) به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ لغایت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ در نماد "صخود۰۴۱۱" عرضه عمومی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی…

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو (سهامی عام) به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ لغایت دوشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ در نماد "صخود۰۴۱۱" عرضه عمومی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید خودرو از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌گردد.


این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می‌گردد.


بانک تجارت ضامن این اوراق بوده و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن می‌باشد. شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات عامل فروش، شرکت واسط مالی آبان ناشر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می‌باشند.


در این اوراق، شرکت واسط مالی آبان(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات خودرو) شرکت ایران خودرو(بانی) را نقدا خریداری خواهد نمود و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می‌شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.


شرکت ایران خودرو پیش از این سه بار از طریق انتشار صکوک مرابحه و رهنی در بازار سرمایه مجموعا بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی نموده است که یک مورد آن از نوع رهنی سررسید شده و دو مورد دیگر از نوع مرابحه در حال معامله می‌باشند.


انتهای خبر

0
0