بورس پرس
1399/11/29
00:00
سهامدار حقیقی و عمده چهار شرکت فروشنده بلوکی شدند + شرایط

سهامداران حقیقی و عمده چهار شرکت خدمات فنی فولاد یزد، بیمه پاسارگاد، احیا صنایع خراسان و بیمه تعاون برنامه فروش بلوک های ۴.۰۶، ۱۹.۹۹، ۱.۰۱ و ۱۴.۴۹ درصدی دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرایط و زمان عرضه بلوک ۴.۰۶، ۱۹.۹۹، ۱.۰۱ و ۱۴.۴۹ درصدی چهار شرکت فرابورسی توسط سهامداران حقیقی و عمده اعلام شد.


شرایط عرضه بلوک ۴.۰۶ درصدی "خفولا"


میلاد شاملو اینچه کیکانلو یکی از سهامداران حقیقی خدمات فنی فولاد یزد درصدد است بلوک ۴.۰۶ درصدی سهام این شرکت را بطور عمده و نقد در بازار پایه فرابورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری خارج شود.


به این ترتیب، مقرر ۱۶۰ میلیون سهم در نماد "خفولا ۴" روز سه شنبه ۲۶ اسفند از طریق کارگزاری آگاه عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۸۰۰۰ تومان، قیمت پایه کل ۱۹.۵ میلیارد تومان سپرده حضور در رقابت ۱.۹ میلیارد تومان تعیین شده است.


کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد قیمت پایه کل را بصورت نقد یا ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط( حداقل سه ماهه) از مشتری دریافت و حسب مورد حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و یا به شرکت مذکور تحویل داده و تاییدیه را به معاونت بازار فرابورس ارائه دهد.


شرایط عرضه بلوک ۱۹.۹۹ درصدی "بپاس"


همچنین بانک پاسارگاد در نظر دارد بلوک ۱۹.۹۹ درصدی سهام شرکت بیمه پاسارگاد را در بازار اول فرابورس بطور عمده یا نقد و شرایطی به فروش برساند.


بر این اساس، مقرر شده ۲ میلیارد و ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار سهم در نماد "بپاس۴" روز سه شنبه ۲۶ اسفند از طریق کارگزاری بانک پاسارگاد عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۱۴۹۸۵۰ تومان، قیمت پایه کل ۳۰.۵ هزار میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت سه هزار میلیارد تومان تعیین شده است.


در صورتی که خریدار تقاضای خرید شرایطی داشته باشد باید ۵۰ درصد ارزش کل معامله را به عنوان حصه نقدی پس از انجام معامله به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه شرکت مذکور را به معاونت بازار فرابورس تحویل دهد. باقیمانده ثمن معامله معادل ۵۰ درصد ارزش معامله باید در قالب چهار قسمت مساوی با فواصل سه ماه با نرخ سود ۱۸ درصد سالانه پرداخت شود که تاریخ اولین قسط ماه پس از قطعی شدن معامله در فرابورس است.


شرایط عرضه بلوک ۱.۰۱ درصدی "واحصا"


در این میان، علی فخرآبادی به عنوان یکی از سهامداران حقیقی احیا صنایع خراسان در نظر دارد بلوک ۱.۰۱ درصدی سهام این شرکت را بطور عمده و نقد روانه میز فروش بازار پایه فرابورس کند تا درصورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.


به این ترتیب، مقرر شده دو میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۹۳ سهم در نماد "واحصا۴" روز شنبه ۹ اسفند از طریق کارگزاری مفید عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۵۸۰۰ تومان، قیمت پایه کل ۱۲.۳ میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۱.۲ میلیارد تومان تعیین شده است.


کارگزار خریدار باید سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد قیمت پایه کل را بصورت نقد یا ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط( حداقل سه ماهه) از مشتری دریافت و حسب مورد حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و یا به شرکت مذکور تحویل داده و تاییدیه را به معاونت بازار فرابورس ارائه دهد.


شرایط عرضه بلوک ۱۴.۴۹ درصدی "وتعاون"


بانک توسعه تعاون نیز در نظر دارد بلوک ۱۴.۴۹ درصدی سهام شرکت بیمه تعاون را بطور عمده یا نقد و شرایطی در بازار پایه فرابورس به فروش برساند.


بر این اساس، مقرر شده ۲۱۷ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۶۴۲ سهم در نماد "وتعاون۴" روز چهارشنبه ۲۷ اسفند از طریق کارگزاری صبا تامین عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۷۸۰ تومان، قیمت پایه کل ۱۶۹.۶ میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۱۶.۹ میلیارد تومان تعیین شده است.


خریدار در صورت درخواست خرید شرایطی ملزم است حداکثر ۱۰ تا ۱۴ روز کاری پس از انجام معامله حصه نقدی ثمن معامله معادل ۲۰ درصد ارزش کل معامله را بصورت نقد به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه را به معاونت بازار فرابورس ارائه دهد. برای باقیمانده ثمن معامله معادل ۸۰ درصد ارزش کل معامله، یک فقره چک در وجه فروشنده ارائه می‌شود که تاریخ آن ۱۵ روز کاری پس از انجام معامله است.


برای باقیمانده ثمن معامله باید در قالب ۶۰ بسته مساوی متوالی با فواصل ماهانه با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد پرداخت شود که اولین تاریخ آن یک ماه کاری پس از قطعی شدن معامله است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0