سنا
1400/04/28
14:36
شاخص سبزپوش به استقبال تعطیلات کرونایی رفت

در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۸ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۸ هزار و ۴۲۰ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۲ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش به عدد ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۷۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۷ هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۷۴۱ واحد افزایش به ۴۰۳ هزار و ۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۷۴۰ واحد افزایش به ۲۵۵ هزار و ۸۱۹ واحد رسید .


شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۱۴ هزار و ۸۵۹ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۵۱ هزار و ۱۱۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال، گروه چند رشته ای صنایع با ۳۸ هزار و ۱۹۰ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۳۱ میلیارد، گروه سیمان با ۴۳ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۵۳ هزار و ۵۰ معامله و به ارزش ۲ هزار و ۸۹۸ میلیارد و گروه مواد دارویی با ۳۸ هزار و ۵۱۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۵۸ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۷۸۰ واحد، گروه مپنا با ۷۷۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۷۵ واحد، شرکت صنعتی و معنی چادرملو با ۶۵۴ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند .


در مقابل بانک پارسیان با ۳۳۷ واحد، شرکت آلومینیوم ایران با ۱۵۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان با ۱۲۶ واحد، شرکت سایپا با ۹۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان گلستان با ۹۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


همچنین، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان با ۵ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین و شرکت داده پردازی ایران با ۴.۹۷ واحد، شرکت مارگارین با ۴.۹۶ درصد، شرکت صنایع خاک چینی ایران با ۴.۹۳ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با ۴.۸۷ واحد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند .


از سوی دیگر، سرمایه گذاری استان گلستان و شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با ۴.۹۹ درصد، شرکت کارگزاران بورس اوراق بهادار با ۴.۹۸ درصد، شرکت قند نیشابور با ۴.۲۶ درصد، شرکت کارخانجات داروپخش با ۴.۲۵ درصد و شرکت سیمان غرب با ۴.۰۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.


انتهای خبر

0
0